جواهر ستار التعليمية |
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم ، في منتديات جواهر ستار التعليميه المرجو منك أن تقوم بتسجـيل الدخول لتقوم بالمشاركة معنا. إن لم يكن لـديك حساب بعـد ، نتشرف بدعوتك لإنشائه بالتسجيل لديـنا . سنكون سعـداء جدا بانضمامك الي اسرة المنتدى مع تحيات الإدارة |
جواهر ستار التعليمية |
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم ، في منتديات جواهر ستار التعليميه المرجو منك أن تقوم بتسجـيل الدخول لتقوم بالمشاركة معنا. إن لم يكن لـديك حساب بعـد ، نتشرف بدعوتك لإنشائه بالتسجيل لديـنا . سنكون سعـداء جدا بانضمامك الي اسرة المنتدى مع تحيات الإدارة |
|
جواهر ستار التعليمية :: منتدى التعليم المتوسط. :: منتدى السنة الثالثة متوسط |
الإثنين 7 يوليو - 1:16:25 | المشاركة رقم: | |||||||
Admin
| موضوع: evel 3 lesson: Activate your English. evel 3 lesson: Activate your English. level 3 lesson: Activate your English. Task : Do exercises then draw rules. Objective: Working out rules governing phonology , grammar, functional language and the four skills strategies. Procedure Task One : Strategies 1/ Interlocutor ( B) didn’t grasp the meaning of the expression ‘ non-uniform day ‘ .So, he asks for explanation/ clarification : B : Sorry , I didn’t catch the meaning of a ‘ non-uniform day ‘. Can / Could you explain it , please ? 2/ ( B ) reformulates to check that he has understood what ( A) has told him : A : So you think we have to re-use the old thing. Or : So you mean we have to re-use the old things. 3/ ( B ) uses the same strategy used before : B : Well, OK , so first , I’ll have to make notes of my ideas. Next , I’ll have to develop these ideas in a paper . Then , I ‘ll have to read and check it for mistakes. Finally , I’ll have to copy it on a clean sheet of paper. 4/ ( B ) corrects what ( A ) has misunderstood : B : Well, actually. I’ve said : « Algeria. It’s in North Africa. » Or : No, that ‘s not quite right.I’ve said : « Algeria is in NA ». 5/ ( B) checks if ( A ) has understood what he has said : B : Do you understand what I mean ? Or : Do you see what I mean ? 6/ ( A ) asks ( B) to remind him of a word that he has forgotten : B : Wait a minute. This is what they call the greenhouse effect. Or : Let me think . This is what they call : The greenhouse –effect. Task two : Functional Language : 1/ Complete the text below with the right model. Use : must , mustn’t , heve to , don’t have to , don’t need to : At the age of 5 , children----- go to school ----- compulsory. When they ---- be in ---- ; otherwise , the police can arrest them,… RULE : To express obligation , I use (must or have to.) To express absence of obligation , I use ( don’t have to or don’t need to. ) To express prohibition , I use (mustn’t. ) الموضوعالأصلي : evel 3 lesson: Activate your English. // المصدر : ممنتديات جواهر ستار التعليمية //الكاتب: berber
| |||||||
الإشارات المرجعية |
الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 20 ( الأعضاء 3 والزوار 17) | |
|
| |
أعلانات نصية | |
قوانين المنتدى | |
إعــــــــــلان | إعــــــــــلان | إعــــــــــلان | إعــــــــــلان |