جواهر ستار التعليمية |
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم ، في منتديات جواهر ستار التعليميه المرجو منك أن تقوم بتسجـيل الدخول لتقوم بالمشاركة معنا. إن لم يكن لـديك حساب بعـد ، نتشرف بدعوتك لإنشائه بالتسجيل لديـنا . سنكون سعـداء جدا بانضمامك الي اسرة المنتدى مع تحيات الإدارة |
جواهر ستار التعليمية |
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم ، في منتديات جواهر ستار التعليميه المرجو منك أن تقوم بتسجـيل الدخول لتقوم بالمشاركة معنا. إن لم يكن لـديك حساب بعـد ، نتشرف بدعوتك لإنشائه بالتسجيل لديـنا . سنكون سعـداء جدا بانضمامك الي اسرة المنتدى مع تحيات الإدارة |
|
جواهر ستار التعليمية :: قسم البحوث :: قسم المواضيع العامة والشاملة |
الأربعاء 14 يونيو - 23:08:38 | المشاركة رقم: | |||||||||||||||||||
جوهري
| موضوع: || english 2a- Diversity 2 || english 2a- Diversity 2 [size=18][size=18][size=18][size=18]السلام عليكم و رحمة الله [/size][/size][/size][/size] أهلاً بكم أعضاء و رواد منتدى الدراسة والمناهج التعليمية أتيتكم اليوم بهذا الموضوع أتمنى الإستفادة للجميع . ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ Discovering Language I) Grammar in Context: Language Outcomes: by the end of this sequence, pupils should be able to: -compare; -express similarities and differences; -asking for and giving information about cultural differences; -predict; Think it Over: (p 15) What does the picture illustrate? What does Mohammed Racim’s tableau/miniature represent/show? What can you see at the background? What did the women use to wear when they went outside then? What about their menfolk? What did they use to put on their heads?
Key: It illustrates a tableau (/ˈtæbləʊ /a group of models or motionless figures representing a scene) or miniature (/mɪnətʃə/) “Ramadan Nights” by Mohamed Racim. It shows/represents life as it used to be like in Ramadan in the olden times. Words to Say: (p 15)
Before You Read: (p 16) There are three sectors of economy: the primary, the secondary and the tertiary. Look at the pictures and identify them. Then say in which sector your father and/or your mother work(s):
Key: Primary sector: production (agriculture) Secondary sector: transformation (industry) Tertiary sector: services As you read: (p 16 - 17) 1.[size=9] Read and check some of your answers to the questions above:[/size]
Key: The pictures with a green background show the primary sector of economy The picture with a red background show the secondary sector of economy The pictures with a yellow background show the tertiary sector of economy. 2.[size=9] Read the text again and answer the following questions:[/size]
Key: a- Uncle Hassan used to work in the primary sector of economy. b- Every morning he used to get up early to milk the cows before coming back to the kitchen for breakfast. c- No, he didn’t (use to). d- This is an inference question. The sector of economy which attracts the greatest number of workers today is the tertiary sector. The inference can be made from §3. e- Uncle Hassan is going to retire if his boss refuses to transfer him to a commercial service i.e., the tertiary sector of economy 3. Read aloud the second paragraph of the text and arrange the words written in bold type according to the pronunciation of the final letter “s”:
Key:
الموضوعالأصلي : || english 2a- Diversity 2 // المصدر : ممنتديات جواهر ستار التعليمية //الكاتب: ibrahim djouab
| |||||||||||||||||||
الإشارات المرجعية |
الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 20 ( الأعضاء 3 والزوار 17) | |
|
| |
أعلانات نصية | |
قوانين المنتدى | |
إعــــــــــلان | إعــــــــــلان | إعــــــــــلان | إعــــــــــلان |