جواهر ستار التعليمية |
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم ، في منتديات جواهر ستار التعليميه المرجو منك أن تقوم بتسجـيل الدخول لتقوم بالمشاركة معنا. إن لم يكن لـديك حساب بعـد ، نتشرف بدعوتك لإنشائه بالتسجيل لديـنا . سنكون سعـداء جدا بانضمامك الي اسرة المنتدى مع تحيات الإدارة |
جواهر ستار التعليمية |
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم ، في منتديات جواهر ستار التعليميه المرجو منك أن تقوم بتسجـيل الدخول لتقوم بالمشاركة معنا. إن لم يكن لـديك حساب بعـد ، نتشرف بدعوتك لإنشائه بالتسجيل لديـنا . سنكون سعـداء جدا بانضمامك الي اسرة المنتدى مع تحيات الإدارة |
|
جواهر ستار التعليمية :: منتدى التعليم الثانوي :: منتدى السنة الثانية ثانوي 2AS |
الإثنين 2 يونيو - 15:09:29 | المشاركة رقم: | ||||||||
عضو نشيط
| موضوع: TYPOLOGY OF ACTIVITIES TYPOLOGY OF ACTIVITIES TYPOLOGY OF ACTIVITIES Reading comprehension - Choose a suitable title to the text (3items) - Read the text and match the titles with the appropriate paragraphs - How many paragraphs are there ? ( 1 pt) - In which paragraph is it mentioned………? - Choose A,B,C to complete the following sentences (3items) - Read the text and answer the following questions ( yes/no questions) (2items) - Read the text and write True or False. Correct the wrong statement( 3 items) - Read the text and match A with B to find who did what (3 items) - What do the underlined words in the text refer to in the text ? (2items) - Complete the table, diagram, chart with information from the text (3 items) Lexis Find in the text words that are……………………in meaning to ( 4items) - Find in the text two adjectives to describe the character - Find in the text words expressing feelings - Match the words with the correct definition (2 items) Mechanics of writing - Supply the right capitalization and punctuation where necessary Morphology - Derive nouns/adjectives from the following words - Complete the table with………………………….. - Singular/ Plural, Comparative/Superlative, Syntax - Rewrite the following passage using he/she. Start like this: - Write the correct form of the verbs in brackets - Choose A,B,C to complete the following - Complete the following sentences with the correct (linkers, relative pronouns…..) - Reorder the following words to get meaningful /coherent sentences. - Make the following sentences interrogative, negative, passive…….. - Choose from the following list to complete the following Pronunciation - Sound indentification - Classify the following words according to the pronunciation of…….. الموضوعالأصلي : TYPOLOGY OF ACTIVITIES // المصدر : ممنتديات جواهر ستار التعليمية //الكاتب: نمر مقنع
| ||||||||
الإثنين 14 أغسطس - 12:45:45 | المشاركة رقم: | |||||||
جوهري
| موضوع: رد: TYPOLOGY OF ACTIVITIES TYPOLOGY OF ACTIVITIES رمز ابن باديس في الشعر الجزائري الحديث نسخ أرخص من الادوية باعتماد التكنولوجيا الحيوية لعلاج السرطان م أكد علماء أمريكيون أنهم توصلوا لمعرفة سبب عدم ارتفاع درجة حرارة الدماغ نتيجة التفكير المفرط. في حين أن العديد من أعضاء الجسم ترتفع حرارتها نتيجة الإرهاق أو فرط العمل، بقي سر عدم ارتفاع درجة حرارة الدماغ عند التفكير بكثرة لغزا حير الكثير من العلماء إلى ماذا يحدث عند الإكثار من تناول المانجو ؟ الوفاة الدماغية كيف تُعالج فُقدان الشهيّة تخشى الإصابة بالخرف؟ عليك بالشاي! الموضوعالأصلي : TYPOLOGY OF ACTIVITIES // المصدر : ممنتديات جواهر ستار التعليمية //الكاتب: نِوَنِهہ وَشطَاّحِ
| |||||||
الإشارات المرجعية |
الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 20 ( الأعضاء 3 والزوار 17) | |
|
| |
أعلانات نصية | |
قوانين المنتدى | |
إعــــــــــلان | إعــــــــــلان | إعــــــــــلان | إعــــــــــلان |