جواهر ستار التعليمية |
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم ، في منتديات جواهر ستار التعليميه المرجو منك أن تقوم بتسجـيل الدخول لتقوم بالمشاركة معنا. إن لم يكن لـديك حساب بعـد ، نتشرف بدعوتك لإنشائه بالتسجيل لديـنا . سنكون سعـداء جدا بانضمامك الي اسرة المنتدى مع تحيات الإدارة |
جواهر ستار التعليمية |
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم ، في منتديات جواهر ستار التعليميه المرجو منك أن تقوم بتسجـيل الدخول لتقوم بالمشاركة معنا. إن لم يكن لـديك حساب بعـد ، نتشرف بدعوتك لإنشائه بالتسجيل لديـنا . سنكون سعـداء جدا بانضمامك الي اسرة المنتدى مع تحيات الإدارة |
|
جواهر ستار التعليمية :: منتدى التعليم المتوسط. :: منتدى السنة الثالثة متوسط |
الإثنين 7 يوليو - 2:07:43 | المشاركة رقم: | |||||||
Admin
| موضوع: Sequence 01 lesson: Practise & imagine. Sequence 01 lesson: Practise & imagine. Sequence 01 lesson: Practise & imagine. Function: Requesting .Asking for permission . Offering help, suggesting . Notions: The Present Continuous( future intent ), action verbs Language forms: May , Would you mind.., Shall we…, What about…, Why don't we.., Let's… Lexical items: Vocab.related to travel and airports : fasten , area , on behalf . visual aids: pictures , textbooks, BB Objective: Making PP able to ask for permission and accept or decline suggestions. Procedure warm up: A review on the modal : can / could. T. : Can I have a look at your copy-book , please? Could you tell me the title of our last text ? ( PP speak ) Step One: Introduction: • On the plane: Steward: May I offer you a newspaper? Passenger: Yes , please. • In a restaurant: Waiter: May I take your order? Man : No, thank you . It's all right. When we refuse permission, it is important to give a reason why we refuse. Doing otherwise will sound impolite. Step two Development : • Ask your teacher or your partner for Permission to do something using the modal : ' may '(page 54) e.g : You : May I borrow your pencil ? Partner: Yes, of course ./ Yes, go ahead . / Please do. Step three: Pair Work • Now , play roles with your partner :( 2 page 54) e.g : Hostess : Would you please move this seat ? Passenger :Yes , certainly. ( would you mind , Do you mind , would you please ?) PP will interpret and identify the context of communication before acting their spoken interaction. The use of“would” in a request makes it more formal.The use of the gerund after polite patterns: “Would you mind/Do you mind…?” The intonation goes up in making polite requests. الموضوعالأصلي : Sequence 01 lesson: Practise & imagine. // المصدر : ممنتديات جواهر ستار التعليمية //الكاتب: berber
| |||||||
الإشارات المرجعية |
الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 20 ( الأعضاء 3 والزوار 17) | |
|
| |
أعلانات نصية | |
قوانين المنتدى | |
إعــــــــــلان | إعــــــــــلان | إعــــــــــلان | إعــــــــــلان |