جواهر ستار التعليمية |
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم ، في منتديات جواهر ستار التعليميه المرجو منك أن تقوم بتسجـيل الدخول لتقوم بالمشاركة معنا. إن لم يكن لـديك حساب بعـد ، نتشرف بدعوتك لإنشائه بالتسجيل لديـنا . سنكون سعـداء جدا بانضمامك الي اسرة المنتدى مع تحيات الإدارة |
جواهر ستار التعليمية |
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم ، في منتديات جواهر ستار التعليميه المرجو منك أن تقوم بتسجـيل الدخول لتقوم بالمشاركة معنا. إن لم يكن لـديك حساب بعـد ، نتشرف بدعوتك لإنشائه بالتسجيل لديـنا . سنكون سعـداء جدا بانضمامك الي اسرة المنتدى مع تحيات الإدارة |
|
جواهر ستار التعليمية :: منتدى التعليم المتوسط. :: منتدى السنة الثالثة متوسط |
الإثنين 7 يوليو - 1:40:08 | المشاركة رقم: | |||||||
Admin
| موضوع: Lesson: Listen and speak. Lesson: Listen and speak. Lesson: Listen and speak. Function: Requesting .Asking for permission . Offering help , making suggestions. Lexical items: Vocab.related to travel and airports : cancelled , delayed , flight , destination, Notions: The Present Continuous( future intent ),the modal: may , Auxiliaries( do, will, /would) . Language forms: May , Would..mind , What about , Let's…,Why don't we… visual aids: pictures/flash cards/textbook/BB. Phonetics: Vowel Sounds : / /, / / , / / and / / Objective: Taking notes ( content words ) while listening , reporting PROCEDURE Illustrative page, preview and project announcement (p. 48-51.) T. asks PPto open books on page 48 and look at the pictures to know the theme of their Second File ( Travel ), the preview on page 49 and the project annoucement on page50. Then PP are asked to have a look at the starters : cartoons ( jokes ) on page 51. Step one: pre-listening phase : PPInterpret the context of the spoken interaction they listen to. T. draws a ' Departure Board ' and invites PP to to talk about the flights using( on time , delayed, cancelled ) e.g : The flight number AF 421 , destination: Geneva , Gate 12 , programmed at 8:30 is delayed. Step two listening phaseto get PP to take notes which they will use to report information to their partners. Listen to this dialogue ( 170) , take notes and report to your partner : Notes : • Peter's coming to London. • The flight on Monday is cancelled. • The new flight's number is 532. • Peter's arriving onTuesday at 9 a.m. Step three : Say it clear: The aim of this sub-rubric is to make PP aware of the distinction between long and short sounds with reference to names of countries. 1. Listen to the names of the countries in the dialogues below :( page 53 ) Which vowel sound do you hear ? : / /,/ /, / / or / / ? - Where are you flying to ? - I'm flying to France . - Where do you come from ? - I come from Singapore. The ‘o’ and ‘a’ letters are always pronounced as open/long vowels when they are followed by an ‘r’ letter 2. Act out a dialogue with your partner using the countries in the box ( page 53 ) T.Makes sure PP pronounce correctly the vowels that they identified in task 1. الموضوعالأصلي : Lesson: Listen and speak. // المصدر : ممنتديات جواهر ستار التعليمية //الكاتب: berber
| |||||||
الإشارات المرجعية |
الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 20 ( الأعضاء 3 والزوار 17) | |
|
| |
أعلانات نصية | |
قوانين المنتدى | |
إعــــــــــلان | إعــــــــــلان | إعــــــــــلان | إعــــــــــلان |