جواهر ستار التعليمية |
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم ، في منتديات جواهر ستار التعليميه المرجو منك أن تقوم بتسجـيل الدخول لتقوم بالمشاركة معنا. إن لم يكن لـديك حساب بعـد ، نتشرف بدعوتك لإنشائه بالتسجيل لديـنا . سنكون سعـداء جدا بانضمامك الي اسرة المنتدى مع تحيات الإدارة |
جواهر ستار التعليمية |
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم ، في منتديات جواهر ستار التعليميه المرجو منك أن تقوم بتسجـيل الدخول لتقوم بالمشاركة معنا. إن لم يكن لـديك حساب بعـد ، نتشرف بدعوتك لإنشائه بالتسجيل لديـنا . سنكون سعـداء جدا بانضمامك الي اسرة المنتدى مع تحيات الإدارة |
|
جواهر ستار التعليمية :: منتدى التعليم الثانوي :: منتدى السنة الثالثة ثانوي 3AS :: مادة اللغة الانجليزية السنة الثالثة ثانوي 3AS |
الثلاثاء 24 مارس - 14:02:53 | المشاركة رقم: | ||||||||
عضو نشيط
| موضوع: II) Say it Loud and Clear :( p 20) II) Say it Loud and Clear :( p 20) Language Outcomes: by the end of this sequence, pupils should be able to: -final “ed” -minimal pairs -shift of stress from noun to verb. 1. Aim: to make pupils Listen to your teacher reading the sentences. Each time he/she reads a sentence, underline the word which is stressed most: Key: 2. Pair work. Answer the questions above correcting your partner as in the short dialogue below: Aim: to make the students Key: 3. Listen to your teacher as he/she reads the poem below. Then discuss with him/her spelling sound links in English. Learn the poem by heart: Aim: to make pupils Key: III) Working with Words: by the end of this sequence, pupils should be able to: -form words with prefixes: “re-“ : reorganise/rewrite/reconsider “in-“ : inefficient/inappropriate/inconvenient -form words with suffixes: “-al” and “- ic”: economical/economic -compounds: quality control/assembly line/production processes/balance sheets/product development 1. Use the prefixes in the box to form new words out of the underlined words. Then replace the underlined words with the new words: Aim: to make pupils Key: 2. Check the meaning of the words in your dictionary and use them to write a profit and loss statement and a balance sheet: Aim: to have pupils Key: Developing Skills I) Listening and Speaking: Language Outcomes: by the end of this sequence, pupils should be able to: -Listen to a conversation; -listen for general ideas; -listen for specific information; -make an interview. 1. Read the short texts below and answer the following questions: Aim: to Key: 2. Listen to your teacher as he/she simulates a dialogue and say of which advertisement (in exercise 1) above the speakers are talking: Aim: to الموضوعالأصلي : II) Say it Loud and Clear :( p 20) // المصدر : ممنتديات جواهر ستار التعليمية //الكاتب: نمر مقنع
| ||||||||
الإشارات المرجعية |
الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 20 ( الأعضاء 3 والزوار 17) | |
|
| |
أعلانات نصية | |
قوانين المنتدى | |
إعــــــــــلان | إعــــــــــلان | إعــــــــــلان | إعــــــــــلان |