جواهر ستار التعليمية |
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم ، في منتديات جواهر ستار التعليميه المرجو منك أن تقوم بتسجـيل الدخول لتقوم بالمشاركة معنا. إن لم يكن لـديك حساب بعـد ، نتشرف بدعوتك لإنشائه بالتسجيل لديـنا . سنكون سعـداء جدا بانضمامك الي اسرة المنتدى مع تحيات الإدارة |
جواهر ستار التعليمية |
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم ، في منتديات جواهر ستار التعليميه المرجو منك أن تقوم بتسجـيل الدخول لتقوم بالمشاركة معنا. إن لم يكن لـديك حساب بعـد ، نتشرف بدعوتك لإنشائه بالتسجيل لديـنا . سنكون سعـداء جدا بانضمامك الي اسرة المنتدى مع تحيات الإدارة |
|
جواهر ستار التعليمية :: قسم البحوث :: قسم المواضيع العامة والشاملة |
الأربعاء 14 يونيو - 23:10:56 | المشاركة رقم: | |||||||
جوهري
| موضوع: english 2a- Diversity 1 || english 2a- Diversity 1 || english 2a- Diversity 1 || I) Grammar in Context: -compare;-express similarities and differences; -asking for and giving information about cultural differences; -predict; II) Say it Loud and Clear: -shift of stress from noun to adjective : courage/ courageous;-contrast short and long vowels; -minimal pairs; -homophones and homonyms. III) Working with Words: -vocabulary related to food, clothes,...; -suffixes: “-ism”, “-dom”, “-ary” -form adjectives with: “- ive”, “-ous”, “-ful”, “-able”, “-ic” (hospitable/sympathetic/generous) -work with an “English-French-English” dictionary. I) Listening and Speaking: -Listen for specific information; -listen for general ideas; -solve problems through dialogue; -talk about changes if lifestyles: eating habits, clothes,.... II) Reading and Writing: -read for specific information; -read for general ideas; -read a biography, a newspaper article...; -write a policy statement, slogans, a newspaper article, a letter... Putting Things Together: Where do we stand now? : *life styles’ profile. Project Outcome: Writing a life styles’ profile. Your life styles profile will be divided into three parts and will deal with three main aspects of life: clothes, food, and entertainment in Algeria and abroad. Include pictures to illustrate your theme. Part I: Life styles in the past (Use “used to”) Part II: Life styles in the present time (Use the present simple tense with link words When / after / before / until / while) Part III: future life styles (Use will / may / might and their negatives in making predictions) الموضوعالأصلي : english 2a- Diversity 1 || // المصدر : ممنتديات جواهر ستار التعليمية //الكاتب: ibrahim djouab
| |||||||
الإشارات المرجعية |
الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 20 ( الأعضاء 3 والزوار 17) | |
|
| |
أعلانات نصية | |
قوانين المنتدى | |
إعــــــــــلان | إعــــــــــلان | إعــــــــــلان | إعــــــــــلان |