منتديات جواهر ستار التعليمية
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم ، في منتديات جواهر ستار التعليميه
المرجو منك أن تقوم بتسجـيل الدخول لتقوم بالمشاركة معنا. إن لم يكن لـديك حساب بعـد ، نتشرف بدعوتك لإنشائه بالتسجيل لديـنا . سنكون سعـداء جدا بانضمامك الي اسرة المنتدى

مع تحيات الإدارة



أهلا وسهلا بك إلى منتديات جواهر ستار التعليمية.
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم، إذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيرجى التكرم بزيارة صفحة التعليمـــات، بالضغط هنا.كما يشرفنا أن تقوم بالتسجيل بالضغط هنا إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى، أما إذا رغبت بقراءة المواضيع والإطلاع فتفضل بزيارة القسم الذي ترغب أدناه.

الرئيسيةموقع دراسة الراس .و .جالتسجيلدخول
!~ آخـر 10 مواضيع ~!
شارك اصدقائك شارك اصدقائك تعبير كتابي: تسجيل حدث تاريخي.
شارك اصدقائك شارك اصدقائك فروض و اختبارات و تمارين كلها مرفقة بالحلول سنة 3 ثانوي محاسبة نظام جديد 2013
شارك اصدقائك شارك اصدقائك مــذكرات تخـــرج مـــــاستر 2 للسنة الجامعية 2015/2014
شارك اصدقائك شارك اصدقائك تحضير نص : حزن أب
شارك اصدقائك شارك اصدقائك تحضير نص :النزعة العقلية في الشعر
شارك اصدقائك شارك اصدقائك تحضير نص : التقليد و التجديد في النتاج الشعري
شارك اصدقائك شارك اصدقائك تحضير نص : شعر الزهد
شارك اصدقائك شارك اصدقائك C2 : Le verbe : reconnaître le verbe dans une phrase
شارك اصدقائك شارك اصدقائك Complète avec : maintenant, plus tard, autrefois, demain, hier
شارك اصدقائك شارك اصدقائك FRANCAIS C1 : passé / présent / futur
شارك اصدقائك شارك اصدقائك البعد العرفاني عند العلامة عفيف الدين التلمساني في يوم دراسي بوهران:
شارك اصدقائك شارك اصدقائك تحضير جميع نصوص اللغة العربية ثانية ثانوي
شارك اصدقائك شارك اصدقائك المستوى : السنة التحضيرية النشــــاط : تربية مدنية الموضـــوع: التعــــاون
شارك اصدقائك شارك اصدقائك الكراس اليومي مع المذكرات السنة الثانية الجيل الثاني
شارك اصدقائك شارك اصدقائك قسم السنة الخامسة ابتدائي المادة:تاريخ المجال: المقاومة الوطنية من أجل تحرير الجزائر
اليوم في 20:45:55
اليوم في 18:42:27
اليوم في 12:33:09
أمس في 19:56:03
أمس في 19:50:41
أمس في 19:36:37
أمس في 19:33:40
أمس في 16:17:52
أمس في 16:09:45
أمس في 16:07:14
أمس في 9:40:08
أمس في 9:09:50
أمس في 8:28:01
أمس في 7:43:09
الجمعة 17 فبراير - 11:41:59
إضغط عليشارك اصدقائكاوشارك اصدقائك لمشاركة اصدقائك!



منتديات جواهر ستار التعليمية :: منتدى التعليم المتوسط. :: منتدى السنة الثالثة متوسط

شاطر

الإثنين 7 يوليو - 2:07:48
المشاركة رقم:
Admin
Admin


إحصائيةالعضو

عدد المساهمات : 15107
تاريخ التسجيل : 16/06/2009
http://www.berberjawahir.com/
مُساهمةموضوع: Sequence: 03 Goodbye sailor. Lesson: Practise & Imagine


Sequence: 03 Goodbye sailor. Lesson: Practise & Imagine


Sequence: 03 Goodbye sailor. Lesson: Practise & Imagine
Function: Planning a visit , making suggestions , expressing obligation & prohibition ,
asking a favour ,cheking understanding and correcting misunderstanding.
Notions: The future tense , Present Continuous with future intent , modals can/must , sequencers.
Language forms: Shall/will , going to.. , I'm visiting..next , can ,could, must ,to be allowed to ,First,…
Lexical items:. Fees , rent , reservation , scuba diving.
visual aids: pictures /textbook/BB.
Objective: make the learner able to use expressions in real life situations.




PROCEDURE


Warm up:
A review on the conversation about ' Swansea ':
What's there in the Maritime Quareter of Swansea? ( PP speak )


Step one: Practise
• Role Play: Look at the pictures and play roles : ( 1 page 69)
PP will practise making and responding to suggestions using cues.

(T. reminds PP about the social conventions that should be followed when we say no to a suggestion.)

e.g : A: What fantastic weather! Why don't we go swimming? / Let's go swimming.
B: I'd rather not / That's a good idea.

( scuba diving , fishing , going for a walk , swimming , windsurfing )


• Role Play:Make suggestions starting with : ' Why don't you...,Let's...,' then change roles (2 p.69)
PP will practise making and responding to suggestions .

• Pair Work:Play out the dialogue below and use the cues in the box to build others :( 3 page 69 )
PP will use the cues in the box to ask for and respond to favours.

( T.simulates a spoken interaction for illustration before asking PP to interact. )

A: HelloJohn. Could I ask you a favour? B: Of course. What can I do for you?
B: Can you drive me to the harbour? B: Certainly.
( check the opening hours of the Marine Museum /ask for maritime course fees / rent
a weekend stay / make a reservation at the boat booking office / get tickets for the evening )






Step two: Imagine PP will use speaking strategies like checking understanding,
showing understanding, and correcting misunderstanding.
• Guess what the people in the sentences below have said and say it again to check your understanding(1p.70)
Situation 1 :
A: So you want to learn water skiing? First , you need to take swimming lessons . Then you have to choose...
B: Ok . So first I...
A: Yes.That's right / No. It's not exactly that.
( In this situation .T. interacts with PP to elicit information about water skiing. (e.g. What is water skiing?
Where do we practise water skiing? Which instruments do we need for water skiing? A pair of water skis,
swimming trunks/ suit, a small motor boat, rope? ) and goes back to the spoken interaction in the text
book and has PP complete instruction A with another sentence. The spoken interaction should be as
short as possible. In response B, PP are supposed to reformulate what A has said in order to check
understanding. A responds to B by confirming to him or her whether s/he has really understood what s/he has
said or not.)

Situation 2 :
A: You don't know how to ...





الموضوعالأصلي : Sequence: 03 Goodbye sailor. Lesson: Practise & Imagine // المصدر : منتديات جاهر ستار العليمية //الكاتب: berber


توقيع : berber








الــرد الســـريـع
..



الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 20 ( الأعضاء 3 والزوار 17)



تعليمات المشاركة
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة


ََ

مواضيع ذات صلة

منتديات جواهر ستار  التعليمية

↑ Grab this Headline Animator

Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! share xml version="1.0" encoding="UTF-8"