منتديات جواهر ستار التعليمية
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم ، في منتديات جواهر ستار التعليميه
المرجو منك أن تقوم بتسجـيل الدخول لتقوم بالمشاركة معنا. إن لم يكن لـديك حساب بعـد ، نتشرف بدعوتك لإنشائه بالتسجيل لديـنا . سنكون سعـداء جدا بانضمامك الي اسرة المنتدى

مع تحيات الإدارة



أهلا وسهلا بك إلى منتديات جواهر ستار التعليمية.
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم، إذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيرجى التكرم بزيارة صفحة التعليمـــات، بالضغط هنا.كما يشرفنا أن تقوم بالتسجيل بالضغط هنا إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى، أما إذا رغبت بقراءة المواضيع والإطلاع فتفضل بزيارة القسم الذي ترغب أدناه.

الرئيسيةموقع دراسة الراس .و .جالتسجيلدخول
!~ آخـر 10 مواضيع ~!
شارك اصدقائك شارك اصدقائك مواضيع مقترحة للبكالوريا في العلوم الفيزيائية شعبة العلوم التجريبية
شارك اصدقائك شارك اصدقائك اختبـــار الثلاثي الثاني في اللّغــة العربيّة وآدابــها الشّعبة: س3 آ ف ـ س3 ل أ.
شارك اصدقائك شارك اصدقائك التزعة الاصلاحية في الشعر الجزائري
شارك اصدقائك شارك اصدقائك تعبير كتابي: وصف شيء
شارك اصدقائك شارك اصدقائك نموذج لاختبار الثلاثي الثاني في اللغة العربية 3 متوسط
شارك اصدقائك شارك اصدقائك المستوى : السنة التحضيرية النشــــاط : تربية مدنية الموضـــوع: التعــــاون
شارك اصدقائك شارك اصدقائك جميع دروس جاهزة في الاعلالم الالي اولي متوسط
شارك اصدقائك شارك اصدقائك المستوى : الثانية متوسط الإختبار الثاني في مادة الرياضيات
شارك اصدقائك شارك اصدقائك اختبارات دراسة النص للسنة الرابعة ابتدائي
شارك اصدقائك شارك اصدقائك نموذج لاختبار الثلاثي الثاني في اللغة العربية 3 متوسط
شارك اصدقائك شارك اصدقائك شرح ابن عقيل على ألفية ابن مالك
شارك اصدقائك شارك اصدقائك المستوى : السنة الخامسة ابتدائي اختبار الثلاثي الثاني في مادة التاريخ
شارك اصدقائك شارك اصدقائك شرح علم الكون الفيزيائي
شارك اصدقائك شارك اصدقائك النصوص الخاصة بحصة فهم المنطوق للاولى ابتدائي
شارك اصدقائك شارك اصدقائك لتسهيل سير حصص اللغة العربية:منهجية تسيير حصص اللغة العربية للسنة الأولى 2016-2017 word
الثلاثاء 21 مارس - 21:05:49
الثلاثاء 21 مارس - 20:37:36
الثلاثاء 21 مارس - 20:31:12
الإثنين 20 مارس - 15:20:31
السبت 18 مارس - 16:01:48
الأحد 5 مارس - 12:32:59
الأحد 5 مارس - 9:00:15
الأحد 5 مارس - 8:58:13
الأربعاء 1 مارس - 19:56:48
الأحد 26 فبراير - 22:04:55
الأحد 26 فبراير - 17:25:45
الأحد 26 فبراير - 17:21:57
الجمعة 24 فبراير - 0:11:57
الخميس 23 فبراير - 21:20:10
الإثنين 20 فبراير - 21:22:23
إضغط عليشارك اصدقائكاوشارك اصدقائك لمشاركة اصدقائك!



منتديات جواهر ستار التعليمية :: منتدى التعليم المتوسط. :: منتدى السنة الثالثة متوسط

شاطر

الإثنين 7 يوليو - 2:07:48
المشاركة رقم:
Admin
Admin

avatar

إحصائيةالعضو

عدد المساهمات : 15124
تاريخ التسجيل : 16/06/2009
http://www.berberjawahir.com/
مُساهمةموضوع: Sequence: 03 Goodbye sailor. Lesson: Practise & Imagine


Sequence: 03 Goodbye sailor. Lesson: Practise & Imagine


Sequence: 03 Goodbye sailor. Lesson: Practise & Imagine
Function: Planning a visit , making suggestions , expressing obligation & prohibition ,
asking a favour ,cheking understanding and correcting misunderstanding.
Notions: The future tense , Present Continuous with future intent , modals can/must , sequencers.
Language forms: Shall/will , going to.. , I'm visiting..next , can ,could, must ,to be allowed to ,First,…
Lexical items:. Fees , rent , reservation , scuba diving.
visual aids: pictures /textbook/BB.
Objective: make the learner able to use expressions in real life situations.




PROCEDURE


Warm up:
A review on the conversation about ' Swansea ':
What's there in the Maritime Quareter of Swansea? ( PP speak )


Step one: Practise
• Role Play: Look at the pictures and play roles : ( 1 page 69)
PP will practise making and responding to suggestions using cues.

(T. reminds PP about the social conventions that should be followed when we say no to a suggestion.)

e.g : A: What fantastic weather! Why don't we go swimming? / Let's go swimming.
B: I'd rather not / That's a good idea.

( scuba diving , fishing , going for a walk , swimming , windsurfing )


• Role Play:Make suggestions starting with : ' Why don't you...,Let's...,' then change roles (2 p.69)
PP will practise making and responding to suggestions .

• Pair Work:Play out the dialogue below and use the cues in the box to build others :( 3 page 69 )
PP will use the cues in the box to ask for and respond to favours.

( T.simulates a spoken interaction for illustration before asking PP to interact. )

A: HelloJohn. Could I ask you a favour? B: Of course. What can I do for you?
B: Can you drive me to the harbour? B: Certainly.
( check the opening hours of the Marine Museum /ask for maritime course fees / rent
a weekend stay / make a reservation at the boat booking office / get tickets for the evening )






Step two: Imagine PP will use speaking strategies like checking understanding,
showing understanding, and correcting misunderstanding.
• Guess what the people in the sentences below have said and say it again to check your understanding(1p.70)
Situation 1 :
A: So you want to learn water skiing? First , you need to take swimming lessons . Then you have to choose...
B: Ok . So first I...
A: Yes.That's right / No. It's not exactly that.
( In this situation .T. interacts with PP to elicit information about water skiing. (e.g. What is water skiing?
Where do we practise water skiing? Which instruments do we need for water skiing? A pair of water skis,
swimming trunks/ suit, a small motor boat, rope? ) and goes back to the spoken interaction in the text
book and has PP complete instruction A with another sentence. The spoken interaction should be as
short as possible. In response B, PP are supposed to reformulate what A has said in order to check
understanding. A responds to B by confirming to him or her whether s/he has really understood what s/he has
said or not.)

Situation 2 :
A: You don't know how to ...





الموضوعالأصلي : Sequence: 03 Goodbye sailor. Lesson: Practise & Imagine // المصدر : منتديات جاهر ستار العليمية //الكاتب: berber


توقيع : berber








الــرد الســـريـع
..



الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 20 ( الأعضاء 3 والزوار 17)



تعليمات المشاركة
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة


ََ

مواضيع ذات صلة

منتديات جواهر ستار  التعليمية

↑ Grab this Headline Animator

Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! share xml version="1.0" encoding="UTF-8"