منتديات جواهر ستار التعليمية
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم ، في منتديات جواهر ستار التعليميه
المرجو منك أن تقوم بتسجـيل الدخول لتقوم بالمشاركة معنا. إن لم يكن لـديك حساب بعـد ، نتشرف بدعوتك لإنشائه بالتسجيل لديـنا . سنكون سعـداء جدا بانضمامك الي اسرة المنتدى

مع تحيات الإدارة

نسيت كلمة السر !!

نموذج إعلان

pic

نموذج إعلان

pic

نموذج إعلان

pic


آخر المواضيع
الموضوع
تاريخ إرسال المشاركة
بواسطة
مواضيع مقترحة لشهادة التعليم المتوسط بالتصحيح – علوم الطبيعة و الحياة – النموذج 22
مواضيع مقترحة لشهادة التعليم المتوسط بالتصحيح – علوم الطبيعة و الحياة – النموذج 25
بعض النصوص في اللغة العربية​ الرابعة ابتدائي
موضوع اللغة الفرنسية شهادة التعليم الابتدائي 2017 مع التصحيح النموذجي
موضوع الرياضيات في شهادة التعليم الابتدائي 2012 مع التصحيح
احرص في رمضان
رمضان كريم
مشروع افطار الصائم في رمضان
ملخص حول النسب المثلثية
ملخص حول الأعداد الطبيعية و الأعداد الناطقة
ملخص حول الأشعة و الإنسحاب
ملخص حول الجبر و الهندسة
أمس في 18:05:29
الخميس 19 أبريل - 22:37:19
الخميس 19 أبريل - 18:35:28
الخميس 19 أبريل - 16:16:05
الخميس 19 أبريل - 16:15:37
الخميس 19 أبريل - 16:05:18
الخميس 19 أبريل - 16:05:01
الخميس 19 أبريل - 16:04:51
الخميس 19 أبريل - 16:03:03
الخميس 19 أبريل - 15:52:09
الخميس 19 أبريل - 15:47:38
الخميس 19 أبريل - 15:39:42
jim65
jim65
jim65
farida
farida
farida
farida
farida
farida
farida
farida
farida
الاعضاء فقط من يستطيع النسخ بعد مشركات
0

منتديات جواهر ستار التعليمية :: منتدى التعليم المتوسط. :: منتدى السنة الثالثة متوسط

شاطر

الإثنين 7 يوليو - 2:07:48
المشاركة رقم:
Admin
Admin

avatar

إحصائيةالعضو

عدد المساهمات : 17922
تاريخ التسجيل : 16/06/2009
http://www.berberjawahir.com/
مُساهمةموضوع: Sequence: 03 Goodbye sailor. Lesson: Practise & Imagine


Sequence: 03 Goodbye sailor. Lesson: Practise & Imagine


Sequence: 03 Goodbye sailor. Lesson: Practise & Imagine
Function: Planning a visit , making suggestions , expressing obligation & prohibition ,
asking a favour ,cheking understanding and correcting misunderstanding.
Notions: The future tense , Present Continuous with future intent , modals can/must , sequencers.
Language forms: Shall/will , going to.. , I'm visiting..next , can ,could, must ,to be allowed to ,First,…
Lexical items:. Fees , rent , reservation , scuba diving.
visual aids: pictures /textbook/BB.
Objective: make the learner able to use expressions in real life situations.




PROCEDURE


Warm up:
A review on the conversation about ' Swansea ':
What's there in the Maritime Quareter of Swansea? ( PP speak )


Step one: Practise
• Role Play: Look at the pictures and play roles : ( 1 page 69)
PP will practise making and responding to suggestions using cues.

(T. reminds PP about the social conventions that should be followed when we say no to a suggestion.)

e.g : A: What fantastic weather! Why don't we go swimming? / Let's go swimming.
B: I'd rather not / That's a good idea.

( scuba diving , fishing , going for a walk , swimming , windsurfing )


• Role Play:Make suggestions starting with : ' Why don't you...,Let's...,' then change roles (2 p.69)
PP will practise making and responding to suggestions .

• Pair Work:Play out the dialogue below and use the cues in the box to build others :( 3 page 69 )
PP will use the cues in the box to ask for and respond to favours.

( T.simulates a spoken interaction for illustration before asking PP to interact. )

A: HelloJohn. Could I ask you a favour? B: Of course. What can I do for you?
B: Can you drive me to the harbour? B: Certainly.
( check the opening hours of the Marine Museum /ask for maritime course fees / rent
a weekend stay / make a reservation at the boat booking office / get tickets for the evening )






Step two: Imagine PP will use speaking strategies like checking understanding,
showing understanding, and correcting misunderstanding.
• Guess what the people in the sentences below have said and say it again to check your understanding(1p.70)
Situation 1 :
A: So you want to learn water skiing? First , you need to take swimming lessons . Then you have to choose...
B: Ok . So first I...
A: Yes.That's right / No. It's not exactly that.
( In this situation .T. interacts with PP to elicit information about water skiing. (e.g. What is water skiing?
Where do we practise water skiing? Which instruments do we need for water skiing? A pair of water skis,
swimming trunks/ suit, a small motor boat, rope? ) and goes back to the spoken interaction in the text
book and has PP complete instruction A with another sentence. The spoken interaction should be as
short as possible. In response B, PP are supposed to reformulate what A has said in order to check
understanding. A responds to B by confirming to him or her whether s/he has really understood what s/he has
said or not.)

Situation 2 :
A: You don't know how to ...





الموضوعالأصلي : Sequence: 03 Goodbye sailor. Lesson: Practise & Imagine // المصدر : منتديات بربار التعليمية //الكاتب: berber


توقيع : berber








الــرد الســـريـع
..



الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 20 ( الأعضاء 3 والزوار 17)



تعليمات المشاركة
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة


منتدى تحضير بكالوريا 2017 قسم السنة الرابعة متوسط شهادة المتوسط BEM 2017منتديات جواهر ستار التعليمية