منتديات جواهر ستار التعليمية
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم ، في منتديات جواهر ستار التعليميه
المرجو منك أن تقوم بتسجـيل الدخول لتقوم بالمشاركة معنا. إن لم يكن لـديك حساب بعـد ، نتشرف بدعوتك لإنشائه بالتسجيل لديـنا . سنكون سعـداء جدا بانضمامك الي اسرة المنتدى

مع تحيات الإدارة



أهلا وسهلا بك إلى منتديات جواهر ستار التعليمية.
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم، إذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيرجى التكرم بزيارة صفحة التعليمـــات، بالضغط هنا.كما يشرفنا أن تقوم بالتسجيل بالضغط هنا إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى، أما إذا رغبت بقراءة المواضيع والإطلاع فتفضل بزيارة القسم الذي ترغب أدناه.

الرئيسيةموقع دراسة الراالمنشوراتس .و .جالتسجيلدخول
>

منتديات جواهر ستار التعليمية :: منتدى التعليم المتوسط. :: منتدى السنة الثالثة متوسط

شاطر

الإثنين 7 يوليو - 2:07:43
المشاركة رقم:
Admin
Admin

avatar

إحصائيةالعضو

عدد المساهمات : 15726
تاريخ التسجيل : 16/06/2009
http://www.berberjawahir.com/
مُساهمةموضوع: Sequence 01 lesson: Practise & imagine.


Sequence 01 lesson: Practise & imagine.


Sequence 01 lesson: Practise & imagine.
Function: Requesting .Asking for permission . Offering help, suggesting .
Notions: The Present Continuous( future intent ), action verbs
Language forms: May , Would you mind.., Shall we…, What about…, Why don't we.., Let's…
Lexical items: Vocab.related to travel and airports : fasten , area , on behalf .
visual aids: pictures , textbooks, BB
Objective: Making PP able to ask for permission and accept or decline suggestions.



Procedure
warm up:
A review on the modal : can / could.
T. : Can I have a look at your copy-book , please?
Could you tell me the title of our last text ? ( PP speak )

Step One: Introduction:
• On the plane:
Steward: May I offer you a newspaper?
Passenger: Yes , please.
• In a restaurant:
Waiter: May I take your order?
Man : No, thank you . It's all right.
When we refuse permission, it is important to give a reason why we refuse. Doing otherwise will sound impolite.

Step two Development :
• Ask your teacher or your partner for Permission to do something using the modal : ' may '(page 54)
e.g : You : May I borrow your pencil ?
Partner: Yes, of course ./ Yes, go ahead . / Please do.

Step three: Pair Work
• Now , play roles with your partner :( 2 page 54)
e.g : Hostess : Would you please move this seat ?
Passenger :Yes , certainly.
( would you mind , Do you mind , would you please ?)
PP will interpret and identify the context of communication before acting their spoken interaction.
The use of“would” in a request makes it more formal.The use of the gerund after polite patterns:
“Would you mind/Do you mind…?” The intonation goes up in making polite requests.






الموضوعالأصلي : Sequence 01 lesson: Practise & imagine. // المصدر : ممنتديات جواهر ستار التعليمية //الكاتب: berber


توقيع : berber








الــرد الســـريـع
..



الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 20 ( الأعضاء 3 والزوار 17)



تعليمات المشاركة
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة


مواضيع ذات صلة

© phpBB | منتدى مجاني | منتدى مجاني للدعم و المساعدة | إتصل بنا | التبليغ عن محتوى مخالف | الحصول على مدونة
هنا النص الذي تريد هنا النص الذي تريد