منتديات جواهر ستار التعليمية
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم ، في منتديات جواهر ستار التعليميه
المرجو منك أن تقوم بتسجـيل الدخول لتقوم بالمشاركة معنا. إن لم يكن لـديك حساب بعـد ، نتشرف بدعوتك لإنشائه بالتسجيل لديـنا . سنكون سعـداء جدا بانضمامك الي اسرة المنتدى

مع تحيات الإدارة

نسيت كلمة السر !!

نموذج إعلان

pic

نموذج إعلان

pic

نموذج إعلان

pic


آخر المواضيع
الموضوع
تاريخ إرسال المشاركة
بواسطة
ليلة الامتحان للصف الثانى الثانوى من الوورك بوك بالاجابات 2018
Revision on the practical exam 6 th Prim.jpg
Revision on the practical exam 5 th Prim.jpg
Revision on the practical exam 4 th Prim..jpg
comment étudier un texte argumentatif
Comment réussir le résumé ?
نماذج امتحانات عربى للصف الخامس الابتدائى الترم الاول 2018.jpg
مراجعة ليلة الامتحان بالاجابات فى الجبر الصف الأول الاعدادى ترم أول.jpg
مراجعة اللغة العربية النهائية للصف الاول الثانوى الترم الاول 2018
امتحانات علوم للصف الرابع الابتدائى ترم اول 2018.jpg
نموذج لاختبار الثلاثي الثاني في اللغة العربية 1 ج م آ
امتحانات سلاح التلميذ فى الدراسات للصف الرابع الابتدائى ترم اول 2018.jpg
أمس في 23:34:24
أمس في 23:12:57
أمس في 23:04:11
أمس في 22:51:26
أمس في 19:38:39
أمس في 17:39:16
الخميس 14 ديسمبر - 21:53:35
الخميس 14 ديسمبر - 21:27:43
الخميس 14 ديسمبر - 21:10:56
الخميس 14 ديسمبر - 19:41:59
الخميس 14 ديسمبر - 18:57:40
الخميس 14 ديسمبر - 18:56:57
هنا جلال
هنا جلال
هنا جلال
هنا جلال
berber
berber
هنا جلال
هنا جلال
هنا جلال
هنا جلال
berber
هنا جلال
الاعضاء فقط من يستطيع النسخ بعد مشركات
0

منتديات جواهر ستار التعليمية :: منتدى التعليم المتوسط. :: منتدى السنة الثالثة متوسط

شاطر

الإثنين 7 يوليو - 1:40:17
المشاركة رقم:
Admin
Admin

avatar

إحصائيةالعضو

عدد المساهمات : 17548
تاريخ التسجيل : 16/06/2009
http://www.berberjawahir.com/
متصل
مُساهمةموضوع: lesson: Do the exercises and draw the rules.


lesson: Do the exercises and draw the rules.


lesson: Do the exercises and draw the rules.
Function: Describing people , requesting politely , ...
Notions: Prepositions , adjectives ( descriptions ), and , but , sorry ,...
visual aids: pictures , textbooks, BB
Objective: PP will work out rules through doing a series of exercises related to phonology, grammar,
functional language, listening, speaking, reading and writing strategies. They will think over what they have
already learned and increase their awareness of how language works.




Procedure

Step One Strategies PP formalize the rules that they have probably used
unconsciously in the other sections and rubrics.
 Consider the drawings and discuss your answers to the QQ below ( 1 page 40)
T.directs PPs’ attention to the pictures/drawings and asks them questions about the pictures :What is the woman talking about ? (e.g., We don’t know. It’s all Greek to us) What about the man in the picture? Did he understand anything? (e.g., No, he didn’t.)
T.moves on to the exercise. But first he makes sure the learners have understood what they are asked to do. When he checks the exercise, he engages them in a discussion about listening strategies. Here are the keys for the ones included in the exercise:
1. When I listen I try to understand every word. (The answer is no)
2. When I listen I try understand the important words. (The answer is yes)
3. When I don’t understand I stop listening. (The answer is no)
 PP should be made aware that just as it is vain to try to understand every single word when listening, it is also important to learn to recognize/identify key words, which in spoken conversation are usually stressed.
 PP use the background knowledge to predict the ideas which the speakers in the dialogues may mention. This is a very important strategy to improve their listening capacities.
 PP should keep in mind that note taking is especially important when T. wants PP to listen for specific details of information. He makes it clear to them that when they are assigned comprehension questions asking to retrieve specific details, they should take notes by writing down important words not full sentences likely to distract their attention from the listening task. Taking notes is a strategy which can make up for a faulty memory.
 Tone of voice is a useful indication of meaning in spoken English. T . should pay attention to this aspect when simulating the dialogues and to make PP listen not only to the words but also the way they are
pronounced. The emphasis on stress and intonation in the Say it Clear aims to develop this strategy.
 PP should also be trained to pay attention to discourse markers when listening. These discourse markers like sequencers «first, next, after that...» can help guide them through spoken conversation.

Step Two Grammar
 Write four sentences as in the example below ( page 40)
PP are required first to write sentences using the prepositions in, on and at and then to draw the rules and complete an illustrate table with these prepositions.
T. makes PP study the examples and illustrates to them what a proposition of time is. Once they have become
familiar with the place prepositions, he encourages them to use them for writing sentences.






الموضوعالأصلي : lesson: Do the exercises and draw the rules. // المصدر : منتديات بربار التعليمية //الكاتب: berber


توقيع : berber








الــرد الســـريـع
..



الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 20 ( الأعضاء 3 والزوار 17)



تعليمات المشاركة
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة


منتدى تحضير بكالوريا 2017 قسم السنة الرابعة متوسط شهادة المتوسط BEM 2017منتديات جواهر ستار التعليمية