منتديات جواهر ستار التعليمية
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم ، في منتديات جواهر ستار التعليميه
المرجو منك أن تقوم بتسجـيل الدخول لتقوم بالمشاركة معنا. إن لم يكن لـديك حساب بعـد ، نتشرف بدعوتك لإنشائه بالتسجيل لديـنا . سنكون سعـداء جدا بانضمامك الي اسرة المنتدى

مع تحيات الإدارة



أهلا وسهلا بك إلى منتديات جواهر ستار التعليمية.
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم، إذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيرجى التكرم بزيارة صفحة التعليمـــات، بالضغط هنا.كما يشرفنا أن تقوم بالتسجيل بالضغط هنا إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى، أما إذا رغبت بقراءة المواضيع والإطلاع فتفضل بزيارة القسم الذي ترغب أدناه.

الرئيسيةموقع دراسة الراالمنشوراتس .و .جالتسجيلدخول
إحصائيات المنتدى
أفضل الاعضاء هذا الشهر
أخر المشاركات
آخر المواضيع
الموضوع
تاريخ إرسال المشاركة
بواسطة
الصحف الجزائرية اليومية
الموقع الرسمي لنتائج ش ت م رابط مباشر
نتائج شهادة التعليم المتوسط 2017
احصائيات منتداك مثل الــ vb . قالب index_box
قالب index_box
اخر مواضيع المنتدى فقط بجافا سكربت
أدام الله لكم الأعياد دُهوراً وألبسكم من تقواه نوراً.
أسئلة مهمة تخص نساء الأمة محمد بن صالح العثيمين
فضل المرأة المتمسكة بالسّنة
هل يجوز للمرأة أن تذهب إلى السوق لقضاء حوائجها وتماكس الباعة ؟
اليوم في 23:17:53
اليوم في 23:09:29
اليوم في 19:43:05
اليوم في 19:29:10
اليوم في 19:22:34
اليوم في 19:14:50
اليوم في 19:13:21
اليوم في 18:22:57
اليوم في 18:19:53
اليوم في 18:18:23
berber
berber
berber
berber
berber
berber
berber
محمد كمال عبد الرؤوف
محمد كمال عبد الرؤوف
محمد كمال عبد الرؤوف


منتديات جواهر ستار التعليمية :: منتدى التعليم المتوسط. :: منتدى السنة الثالثة متوسط

شاطر

الإثنين 7 يوليو - 1:40:17
المشاركة رقم:
Admin
Admin

avatar

إحصائيةالعضو

عدد المساهمات : 15769
تاريخ التسجيل : 16/06/2009
http://www.berberjawahir.com/
متصل
مُساهمةموضوع: lesson: Do the exercises and draw the rules.


lesson: Do the exercises and draw the rules.


lesson: Do the exercises and draw the rules.
Function: Describing people , requesting politely , ...
Notions: Prepositions , adjectives ( descriptions ), and , but , sorry ,...
visual aids: pictures , textbooks, BB
Objective: PP will work out rules through doing a series of exercises related to phonology, grammar,
functional language, listening, speaking, reading and writing strategies. They will think over what they have
already learned and increase their awareness of how language works.




Procedure

Step One Strategies PP formalize the rules that they have probably used
unconsciously in the other sections and rubrics.
 Consider the drawings and discuss your answers to the QQ below ( 1 page 40)
T.directs PPs’ attention to the pictures/drawings and asks them questions about the pictures :What is the woman talking about ? (e.g., We don’t know. It’s all Greek to us) What about the man in the picture? Did he understand anything? (e.g., No, he didn’t.)
T.moves on to the exercise. But first he makes sure the learners have understood what they are asked to do. When he checks the exercise, he engages them in a discussion about listening strategies. Here are the keys for the ones included in the exercise:
1. When I listen I try to understand every word. (The answer is no)
2. When I listen I try understand the important words. (The answer is yes)
3. When I don’t understand I stop listening. (The answer is no)
 PP should be made aware that just as it is vain to try to understand every single word when listening, it is also important to learn to recognize/identify key words, which in spoken conversation are usually stressed.
 PP use the background knowledge to predict the ideas which the speakers in the dialogues may mention. This is a very important strategy to improve their listening capacities.
 PP should keep in mind that note taking is especially important when T. wants PP to listen for specific details of information. He makes it clear to them that when they are assigned comprehension questions asking to retrieve specific details, they should take notes by writing down important words not full sentences likely to distract their attention from the listening task. Taking notes is a strategy which can make up for a faulty memory.
 Tone of voice is a useful indication of meaning in spoken English. T . should pay attention to this aspect when simulating the dialogues and to make PP listen not only to the words but also the way they are
pronounced. The emphasis on stress and intonation in the Say it Clear aims to develop this strategy.
 PP should also be trained to pay attention to discourse markers when listening. These discourse markers like sequencers «first, next, after that...» can help guide them through spoken conversation.

Step Two Grammar
 Write four sentences as in the example below ( page 40)
PP are required first to write sentences using the prepositions in, on and at and then to draw the rules and complete an illustrate table with these prepositions.
T. makes PP study the examples and illustrates to them what a proposition of time is. Once they have become
familiar with the place prepositions, he encourages them to use them for writing sentences.






الموضوعالأصلي : lesson: Do the exercises and draw the rules. // المصدر : ممنتديات جواهر ستار التعليمية //الكاتب: berber


توقيع : berber








الــرد الســـريـع
..



الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 20 ( الأعضاء 3 والزوار 17)



تعليمات المشاركة
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة


مواضيع ذات صلة

© phpBB | منتدى مجاني | منتدى مجاني للدعم و المساعدة | إتصل بنا | التبليغ عن محتوى مخالف | انشئ مدونة مجانيا
الموقع الأول للدراسة في الجزائر موقع تعليمي هدفه مساعدة تلاميذ و طلاب الجزائر على عبور الأطوار التعليمية على النجاح و تحسين نتائجهم و تطوير مستواهم و مستوى التعليم في الجزائر بصفة عامة٠د