منتديات جواهر ستار التعليمية
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم ، في منتديات جواهر ستار التعليميه
المرجو منك أن تقوم بتسجـيل الدخول لتقوم بالمشاركة معنا. إن لم يكن لـديك حساب بعـد ، نتشرف بدعوتك لإنشائه بالتسجيل لديـنا . سنكون سعـداء جدا بانضمامك الي اسرة المنتدى

مع تحيات الإدارة



أهلا وسهلا بك إلى منتديات جواهر ستار التعليمية.
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم، إذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيرجى التكرم بزيارة صفحة التعليمـــات، بالضغط هنا.كما يشرفنا أن تقوم بالتسجيل بالضغط هنا إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى، أما إذا رغبت بقراءة المواضيع والإطلاع فتفضل بزيارة القسم الذي ترغب أدناه.

الرئيسيةستارس .و .جالتسجيلدخول
تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية
تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Digg  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Delicious  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Reddit  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Stumbleupon  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Slashdot  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Furl  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Yahoo  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Google  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Blinklist  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Blogmarks  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Technorati  

قم بحفض و مشاطرة الرابط .•:*¨`*:• منتديات جواهر ستار التعليمية•:*¨`*:•. على موقع حفض الصفحات

قم بحفض و مشاطرة الرابط منتديات جواهر ستار التعليمية على موقع حفض الصفحات
!~ آخـر 10 مواضيع ~!
شارك اصدقائك شارك اصدقائك الموضوع السادس المقترح لشهادة التعليم المتوسط اللغة العربية
شارك اصدقائك شارك اصدقائك بحت Les méfaits de la télévision لمستوي الرابعة متوسط
شارك اصدقائك شارك اصدقائك بحث L'eau لمستوي الرابعة متوسط
شارك اصدقائك شارك اصدقائك بحث Les droits de l'enfant :
شارك اصدقائك شارك اصدقائك بحث La pollution et la protection de l' environnement
شارك اصدقائك شارك اصدقائك إعراب سورة المرسلات
شارك اصدقائك شارك اصدقائك اختبار الفصل الاول في اللغة العربية - امتحان تجريبي رابعة متوسط
شارك اصدقائك شارك اصدقائك اختبار الفصل الأول في اللّغة العربية الخامسة ابتدائي
شارك اصدقائك شارك اصدقائك السنــــة الخامسة ابتدائي ﴿اختبار الفصل الثاني في مادة الرياضيات﴾
شارك اصدقائك شارك اصدقائك اختبار شهر أكتوبر في اللغة العربية السنة: الخامسة ابتدائي
شارك اصدقائك شارك اصدقائك مدكرات تربية إسلامية الثالتة ابتدائي
شارك اصدقائك شارك اصدقائك برنامج السنة الثالثة من التعليم الابتدائي
شارك اصدقائك شارك اصدقائك موضوع العلوم الفيزيائية شهادة التعليم المتوسط 2016
شارك اصدقائك شارك اصدقائك اختبارات الرياضيات للفصل الأول للرابعة متوسط
شارك اصدقائك شارك اصدقائك جميع مدكرات الموسقي السنة التالثة ابتدائي
أمس في 22:01:20
أمس في 21:50:51
أمس في 21:49:53
أمس في 21:48:56
أمس في 21:48:29
أمس في 18:56:38
أمس في 18:38:47
أمس في 18:23:36
أمس في 18:21:51
أمس في 18:21:33
أمس في 18:12:57
أمس في 18:10:40
أمس في 18:08:27
أمس في 18:05:32
أمس في 18:04:55
إضغط عليشارك اصدقائكاوشارك اصدقائك لمشاركة اصدقائك!



منتديات جواهر ستار التعليمية :: منتدى التعليم المتوسط. :: منتدى السنة الثالثة متوسط

شاطر

الإثنين 7 يوليو - 1:38:43
المشاركة رقم:
Admin
Admin


إحصائيةالعضو

عدد المساهمات : 14888
تاريخ التسجيل : 16/06/2009
http://www.berberjawahir.com/
مُساهمةموضوع: File 01 lesson: Where do we stand now?


File 01 lesson: Where do we stand now?


File 01 lesson: Where do we stand now?
visual aids: textbooks, BB
Objective: This section gives the opportunity for PP to check their progress through a series of revision
exercises. An assessment sheet is provided to this end. It allows both PP and teacher to monitor progress and
to decide whether remedial work is necessary or not before moving on to the next file.






Procedure

The aim of the section as a whole is to check the progress that the learners have made in the file.

Test yourself
This sub- section consists of types of exercises that are not time consuming: PP can cover them within a time span that will allow them to check their answers in class .

T. allocates approximately twelve minutes for each of the exercises..

 ( 1 page 45)The aim of this task is to check out whether the learners can respond appropriately to prompts in selected reciprocal exchanges using functions, language forms and strategies developed all through the file.
The keys to the exercise are as follows:
A. How do you do? B. How do you do?
A. Thank you. B. You are welcome.
A. Can I speak to Lydia, please? B. I’m sorry. She isn’t here at the moment.
A. Three pounds twenty. B. Pardon? (I can’t hear you)
A. I’ve got a headache? B. Would you like an aspirin.
A. See you on Wednesday. B. Goodbye.
A. Would you like to come to B. No, thank you. I’m doing a concert tonight ? my homework.

 (2 ) The adjectives which can be used to describe personality features are: polite, lazy, funny and timid.

 ( 3 ) By doing this task, the learners will check whether they can use reading strategies according to the reading material at hand.
Here are the keys to the task:
A newspaper (strategy b) A postcard ( strategy a) A telephone directory(strategy b) A letter (strategy a)

 (4) The text is a short note for expressing apology. It will be completed as follows : «I had a terrible headache». The second text is an invitation. The learners will use «Would you like to come to my party?» to complete it.


Questionnaire
There is no need to make PP feel that the teacher is making “judgement” over them . On the contrary, he makes them feel that it is a potentially useful part of learning.







T. explains to PP that the purpose of filling in the questionnaire isnot to pass judgement over them, but to check how they are getting along. To dissipate the fear that generally accompanies traditional somative testing i.e.,
testing determining the passage from one grade to another, make it clear right at the outset that there is no need to write their names on the questionnaires.

It is not necessary to make PP copy down all the questionnaire. T.asks them to write only the alphabetical letters and assess their performance in each of the listed skills and functions as indicated in the textbook (e.g., a. very good; b. not good ; c. good etc…)

«How many learners think that their performance is not good, good or very good in each of the functions and skills?»
T. gives the survey form on the next page to PP and asks them to read their peers’ questionnaires and to tick in the boxes according to the response of the PP to each of the questions in the checklist and tells them to count the ratio
of performance for each of the skills and functions and let them decide where it is necessary to have remedial class work before moving on to the next file.

There is another way of making the PP express what they think about how well they have worked in the file. It is by asking them to fill in assessment sheets and to hand them to you without any signatures. It is for the teacher to collate information about remedial work by at the weaknesses mentioned by the learners.







الموضوعالأصلي : File 01 lesson: Where do we stand now? // المصدر : منتديات جاهر ستار العليمية //الكاتب: berber


توقيع : berber








الــرد الســـريـع
..



الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 20 ( الأعضاء 3 والزوار 17)



تعليمات المشاركة
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة


ََ

مواضيع ذات صلة

منتديات جواهر ستار  التعليمية

↑ Grab this Headline Animator

Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! share xml version="1.0" encoding="UTF-8"