منتديات جواهر ستار التعليمية
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم ، في منتديات جواهر ستار التعليميه
المرجو منك أن تقوم بتسجـيل الدخول لتقوم بالمشاركة معنا. إن لم يكن لـديك حساب بعـد ، نتشرف بدعوتك لإنشائه بالتسجيل لديـنا . سنكون سعـداء جدا بانضمامك الي اسرة المنتدى

مع تحيات الإدارة

نسيت كلمة السر !!

نموذج إعلان

pic

نموذج إعلان

pic

نموذج إعلان

pic


آخر المواضيع
الموضوع
تاريخ إرسال المشاركة
بواسطة
سلسلة موضوعات القرآن الكريم
الصحابي الجليل ( ابن أم مكتوم ) الأعمى
من أقوال السلف في الموت
تعويد الطفل غض البصر
اعمال فنية بالازرار رووعة
السمت الحسن
صنائع المعروف
سرك أسيرك فإذا تكلمت به صرت أسيره
نماذج لاختبارات الهندسة المدنية أولى ثانوي
نموذج لاختبار الثلاثي الأول في اللغة العربية 1 ج م ع ت
الموضوع : قيم روحية واجتماعية في الإسلام ( د . شوقي ضيف)
نموذج لاختبار الثلاثي الثاني في اللغة الفرنسية 1 ثانوي
أمس في 20:46:48
الأحد 20 أغسطس - 19:20:43
الأحد 20 أغسطس - 18:57:48
الأحد 20 أغسطس - 9:51:02
السبت 19 أغسطس - 22:00:06
السبت 19 أغسطس - 19:31:39
السبت 19 أغسطس - 18:54:29
السبت 19 أغسطس - 18:52:52
الأربعاء 16 أغسطس - 18:43:39
الأربعاء 16 أغسطس - 18:43:28
الأربعاء 16 أغسطس - 18:43:14
الأربعاء 16 أغسطس - 18:42:51
هنا جلال
هنا جلال
هنا جلال
هنا جلال
هنا جلال
هنا جلال
هنا جلال
هنا جلال
محمد كمال عبد الرؤوف
محمد كمال عبد الرؤوف
محمد كمال عبد الرؤوف
محمد كمال عبد الرؤوف

منتديات جواهر ستار التعليمية :: منتدى التعليم المتوسط. :: منتدى السنة الثالثة متوسط

شاطر

الإثنين 7 يوليو - 1:16:25
المشاركة رقم:
Admin
Admin

avatar

إحصائيةالعضو

عدد المساهمات : 16672
تاريخ التسجيل : 16/06/2009
http://www.berberjawahir.com/
مُساهمةموضوع: evel 3 lesson: Activate your English.


evel 3 lesson: Activate your English.


level 3 lesson: Activate your English.
Task : Do exercises then draw rules.
Objective: Working out rules governing phonology , grammar, functional language
and the four skills strategies.


Procedure
Task One : Strategies
1/ Interlocutor ( B) didn’t grasp the meaning of the expression ‘ non-uniform day ‘ .So, he asks for explanation/ clarification :
B : Sorry , I didn’t catch the meaning of a ‘ non-uniform day ‘. Can / Could you explain it , please ?

2/ ( B ) reformulates to check that he has understood what ( A) has told him :
A : So you think we have to re-use the old thing.
Or : So you mean we have to re-use the old things.

3/ ( B ) uses the same strategy used before :
B : Well, OK , so first , I’ll have to make notes of my ideas. Next , I’ll have to develop these ideas in a paper . Then , I ‘ll have to read and check it for mistakes. Finally , I’ll have to copy it on a clean sheet of paper.

4/ ( B ) corrects what ( A ) has misunderstood :
B : Well, actually. I’ve said : « Algeria. It’s in North Africa. »
Or : No, that ‘s not quite right.I’ve said : « Algeria is in NA ».

5/ ( B) checks if ( A ) has understood what he has said :
B : Do you understand what I mean ?
Or : Do you see what I mean ?

6/ ( A ) asks ( B) to remind him of a word that he has forgotten :
B : Wait a minute. This is what they call the greenhouse effect.
Or : Let me think . This is what they call : The greenhouse –effect.

Task two : Functional Language :
1/ Complete the text below with the right model. Use : must , mustn’t , heve to , don’t have to , don’t need to :
At the age of 5 , children----- go to school ----- compulsory. When they ---- be in ---- ; otherwise , the police can arrest them,…

RULE :
 To express obligation , I use (must or have to.)
 To express absence of obligation , I use ( don’t have to or don’t need to. )
 To express prohibition , I use (mustn’t. )








الموضوعالأصلي : evel 3 lesson: Activate your English. // المصدر : ممنتديات جواهر ستار التعليمية //الكاتب: berber


توقيع : berber








الــرد الســـريـع
..



الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 20 ( الأعضاء 3 والزوار 17)



تعليمات المشاركة
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة


مواضيع ذات صلة

منتدى تحضير بكالوريا 2017 قسم السنة الرابعة متوسط شهادة المتوسط BEM 2017منتديات جواهر ستار التعليمية