منتديات جواهر ستار التعليمية
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم ، في منتديات جواهر ستار التعليميه
المرجو منك أن تقوم بتسجـيل الدخول لتقوم بالمشاركة معنا. إن لم يكن لـديك حساب بعـد ، نتشرف بدعوتك لإنشائه بالتسجيل لديـنا . سنكون سعـداء جدا بانضمامك الي اسرة المنتدى

مع تحيات الإدارة

نسيت كلمة السر !!

نموذج إعلان

pic

نموذج إعلان

pic

نموذج إعلان

pic


آخر المواضيع
الموضوع
تاريخ إرسال المشاركة
بواسطة
القرأن الكريم ولهجات العرب
نمذجة الإبداع المبكر
أسعد نفسك وأسعد الآخرين
ما هو نموذج GROW ؟
القدس معالم و تاريخ
عباس : أحمد مطر
بالأسماء لا بالأرقام
وفي ظلام الليل...!
صرة الفقراء شعر : مظفر النواب
اختبار الفصل الثالث في التربية الإسلامية للسنة الأولى ابتدائي
تمارين في جميع المواد التانية ابتدائي
نماذج لاختبارات الرياضيات سنة ثانية متوسط
الجمعة 27 أبريل - 20:18:23
الجمعة 27 أبريل - 20:18:01
الجمعة 27 أبريل - 20:17:44
الجمعة 27 أبريل - 20:17:22
الجمعة 27 أبريل - 20:16:40
الجمعة 27 أبريل - 20:16:07
الجمعة 27 أبريل - 20:15:52
الجمعة 27 أبريل - 20:15:36
الجمعة 27 أبريل - 20:15:22
الجمعة 27 أبريل - 20:14:12
الجمعة 27 أبريل - 20:13:25
الخميس 26 أبريل - 15:05:40
بشري
بشري
بشري
بشري
بشري
بشري
بشري
بشري
بشري
بشري
بشري
farida
الاعضاء فقط من يستطيع النسخ بعد مشركات
0

منتديات جواهر ستار التعليمية :: منتدى التعليم المتوسط. :: منتدى السنة الثالثة متوسط

شاطر

الإثنين 7 يوليو - 1:16:25
المشاركة رقم:
Admin
Admin

avatar

إحصائيةالعضو

عدد المساهمات : 17922
تاريخ التسجيل : 16/06/2009
http://www.berberjawahir.com/
مُساهمةموضوع: evel 3 lesson: Activate your English.


evel 3 lesson: Activate your English.


level 3 lesson: Activate your English.
Task : Do exercises then draw rules.
Objective: Working out rules governing phonology , grammar, functional language
and the four skills strategies.


Procedure
Task One : Strategies
1/ Interlocutor ( B) didn’t grasp the meaning of the expression ‘ non-uniform day ‘ .So, he asks for explanation/ clarification :
B : Sorry , I didn’t catch the meaning of a ‘ non-uniform day ‘. Can / Could you explain it , please ?

2/ ( B ) reformulates to check that he has understood what ( A) has told him :
A : So you think we have to re-use the old thing.
Or : So you mean we have to re-use the old things.

3/ ( B ) uses the same strategy used before :
B : Well, OK , so first , I’ll have to make notes of my ideas. Next , I’ll have to develop these ideas in a paper . Then , I ‘ll have to read and check it for mistakes. Finally , I’ll have to copy it on a clean sheet of paper.

4/ ( B ) corrects what ( A ) has misunderstood :
B : Well, actually. I’ve said : « Algeria. It’s in North Africa. »
Or : No, that ‘s not quite right.I’ve said : « Algeria is in NA ».

5/ ( B) checks if ( A ) has understood what he has said :
B : Do you understand what I mean ?
Or : Do you see what I mean ?

6/ ( A ) asks ( B) to remind him of a word that he has forgotten :
B : Wait a minute. This is what they call the greenhouse effect.
Or : Let me think . This is what they call : The greenhouse –effect.

Task two : Functional Language :
1/ Complete the text below with the right model. Use : must , mustn’t , heve to , don’t have to , don’t need to :
At the age of 5 , children----- go to school ----- compulsory. When they ---- be in ---- ; otherwise , the police can arrest them,…

RULE :
 To express obligation , I use (must or have to.)
 To express absence of obligation , I use ( don’t have to or don’t need to. )
 To express prohibition , I use (mustn’t. )








الموضوعالأصلي : evel 3 lesson: Activate your English. // المصدر : منتديات بربار التعليمية //الكاتب: berber


توقيع : berber








الــرد الســـريـع
..



الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 20 ( الأعضاء 3 والزوار 17)



تعليمات المشاركة
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة


منتدى تحضير بكالوريا 2017 قسم السنة الرابعة متوسط شهادة المتوسط BEM 2017منتديات جواهر ستار التعليمية