منتديات جواهر ستار التعليمية
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم ، في منتديات جواهر ستار التعليميه
المرجو منك أن تقوم بتسجـيل الدخول لتقوم بالمشاركة معنا. إن لم يكن لـديك حساب بعـد ، نتشرف بدعوتك لإنشائه بالتسجيل لديـنا . سنكون سعـداء جدا بانضمامك الي اسرة المنتدى

مع تحيات الإدارة

نسيت كلمة السر !!

نموذج إعلان

pic

نموذج إعلان

pic

نموذج إعلان

pic


آخر المواضيع
الموضوع
تاريخ إرسال المشاركة
بواسطة
ارز بالدجاج والقشطة
ساندوتش تاكو الدجاج بالباربكيو
صدورالدجاج المحشية
القرأن الكريم ولهجات العرب
اللهجة الحجازية
أسعد نفسك وأسعد الآخرين
فكّروا في الأمورِ يُكشَفْ لكم بعـ..
وقالوا لو تشاء سلوت عنها --------- ديوان : قيس بن الملوح (
إلى مَ أجرُّ قيودَ الحيا
يا "سلم" هل قيمكم ماكث *
حينَ تصفعه الأكف
إنّا حَسَبنا حساباً لم يَصِحّ لن
أمس في 14:24:10
أمس في 14:15:21
أمس في 14:09:47
أمس في 0:07:45
الخميس 27 يوليو - 17:09:28
الخميس 27 يوليو - 17:07:40
الأربعاء 26 يوليو - 23:43:48
الأربعاء 26 يوليو - 23:42:15
الأربعاء 26 يوليو - 23:41:47
الأربعاء 26 يوليو - 23:41:14
الأربعاء 26 يوليو - 23:40:18
الأربعاء 26 يوليو - 23:39:34
هنا جلال
هنا جلال
هنا جلال
هنا جلال
هنا جلال
هنا جلال
zizou bem
zizou bem
zizou bem
zizou bem
zizou bem
zizou bem

منتديات جواهر ستار التعليمية :: منتدى التعليم المتوسط. :: منتدى السنة الثالثة متوسط

شاطر

الأربعاء 20 فبراير - 23:35:45
المشاركة رقم:
Admin
Admin

avatar

إحصائيةالعضو

عدد المساهمات : 16447
تاريخ التسجيل : 16/06/2009
http://www.berberjawahir.com/
مُساهمةموضوع: Proposition de Typologie des Activités de l’Epreuve d’Anglais au B.E.M.


Proposition de Typologie des Activités de l’Epreuve d’Anglais au B.E.M.


Proposition de Typologie des Activités de l’Epreuve d’Anglais au B.E.M.

A. Compréhension ( information transfer ,no production )
 True /false activity with a quote from the text.
 Matching ( questions and answers related to reference and inference)
 Information transfer.
 Listing items.
 Text identification.( type of discourse/ how many paragh/ indirect Qs/ select the suitable title…).
 Identify linking words in a text ( cohesive devices).
 Discrepancies ( similarities & differences).
 Auxiliary questions.
 Identify and match( text with topic sentence, main idea…).
 Match headings with paragraphs.
 Multiple choice questions( 4 items, 1 distractor).
 Match sentences with paragraphs.
 Provide appropriate title.

B. Lexis ( tasks should target lexical items .
 Mcq ( items selected should only deal with vocabulary).
 Cloze passage ( 4 items deleted).
 Word attack ( ability to infer meaning from context, synonyms, antonyms, definitions).
 Read and pick out words related to feelings, honesty, violence, good deeds) recognition.
 Word association technique.
 Gap filling ( select 4 items from 8 provided).

C. Grammar .
 Mcq ( tenses, prepositions…..).
 Word sequencing ( focus on question word order and complex sentences.
 Tense concord.
 Transformation ( rewrite the passage using the 3rd person singular, rewrite the passage using the simple future…..).
 Editing (correct mistakes).
 Sentence completion (creative aspect expansion…).
 Combine sentences using provided connectors.
 Gap filling.
 Supply punctuation and capitalization (contextualized) .
 Affixation.




D. Pronunciation.
 Sound recognition (words that rhyme , identification of vowel sounds, consonants, silent letters)
 Minimal pairs.
 Grammatical endings (‘ed’ past and final ‘s’ pronunciation.

E. Situation of integration.

This phase is devoted to the reinvestment of the resources in terms of the “knows” and the “know how”
The activities suggested in the previous phases should build up towards the final output and help the pupils to produce a piece of writing in accordance with the situation of communication.

1.Writing a paragraph:
a- a report
b- a paragraph of different types (descriptive, narrative, expository etc….)
c. story ending

2. correspondence:
a- a letter to a penfriend / an e.mail ( informal).
b- a letter to the authorities, to the local newspaper .... (formal).
3. a tourist guide to praise one’s area.

4. a listing of do’s and don’ts.
a.giving advice.
b. arguing against /or for something.
c. writing slogans( with or without drawings.)















توقيع : berber





الثلاثاء 2 سبتمبر - 19:58:53
المشاركة رقم:
كبار الشخصيات
كبار الشخصيات

avatar

إحصائيةالعضو

عدد المساهمات : 716
تاريخ التسجيل : 20/08/2009
مُساهمةموضوع: رد: Proposition de Typologie des Activités de l’Epreuve d’Anglais au B.E.M.


Proposition de Typologie des Activités de l’Epreuve d’Anglais au B.E.M.


شكرا يبا حبيبي علي الموضوع




توقيع : wassim25





الثلاثاء 2 سبتمبر - 19:59:31
المشاركة رقم:
كبار الشخصيات
كبار الشخصيات

avatar

إحصائيةالعضو

عدد المساهمات : 716
تاريخ التسجيل : 20/08/2009
مُساهمةموضوع: رد: Proposition de Typologie des Activités de l’Epreuve d’Anglais au B.E.M.


Proposition de Typologie des Activités de l’Epreuve d’Anglais au B.E.M.


شكرا يبا حبيبي علي الموضوع




توقيع : wassim25








الــرد الســـريـع
..



الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 20 ( الأعضاء 3 والزوار 17)



تعليمات المشاركة
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة


مواضيع ذات صلة

منتدى تحضير بكالوريا 2017 قسم السنة الرابعة متوسط شهادة المتوسط BEM 2017منتديات جواهر ستار التعليمية