منتديات جواهر ستار التعليمية
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم ، في منتديات جواهر ستار التعليميه
المرجو منك أن تقوم بتسجـيل الدخول لتقوم بالمشاركة معنا. إن لم يكن لـديك حساب بعـد ، نتشرف بدعوتك لإنشائه بالتسجيل لديـنا . سنكون سعـداء جدا بانضمامك الي اسرة المنتدى

مع تحيات الإدارة



أهلا وسهلا بك إلى منتديات جواهر ستار التعليمية.
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم، إذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيرجى التكرم بزيارة صفحة التعليمـــات، بالضغط هنا.كما يشرفنا أن تقوم بالتسجيل بالضغط هنا إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى، أما إذا رغبت بقراءة المواضيع والإطلاع فتفضل بزيارة القسم الذي ترغب أدناه.

الرئيسيةموقع دراسة الراس .و .جالتسجيلدخول
!~ آخـر 10 مواضيع ~!
شارك اصدقائك شارك اصدقائك نموذج لاختبار الثلاثي الثاني في اللغة العربية 3 متوسط
شارك اصدقائك شارك اصدقائك نموذج لاختبار الثلاثي الثاني في اللغة العربية 3 متوسط
شارك اصدقائك شارك اصدقائك شرح ابن عقيل على ألفية ابن مالك
شارك اصدقائك شارك اصدقائك المستوى : السنة الخامسة ابتدائي اختبار الثلاثي الثاني في مادة التاريخ
شارك اصدقائك شارك اصدقائك شرح علم الكون الفيزيائي
شارك اصدقائك شارك اصدقائك النصوص الخاصة بحصة فهم المنطوق للاولى ابتدائي
شارك اصدقائك شارك اصدقائك لتسهيل سير حصص اللغة العربية:منهجية تسيير حصص اللغة العربية للسنة الأولى 2016-2017 word
شارك اصدقائك شارك اصدقائك تعبير كتابي: تسجيل حدث تاريخي.
شارك اصدقائك شارك اصدقائك فروض و اختبارات و تمارين كلها مرفقة بالحلول سنة 3 ثانوي محاسبة نظام جديد 2013
شارك اصدقائك شارك اصدقائك مــذكرات تخـــرج مـــــاستر 2 للسنة الجامعية 2015/2014
شارك اصدقائك شارك اصدقائك تحضير نص : حزن أب
شارك اصدقائك شارك اصدقائك تحضير نص :النزعة العقلية في الشعر
شارك اصدقائك شارك اصدقائك تحضير نص : التقليد و التجديد في النتاج الشعري
شارك اصدقائك شارك اصدقائك تحضير نص : شعر الزهد
شارك اصدقائك شارك اصدقائك C2 : Le verbe : reconnaître le verbe dans une phrase
أمس في 22:06:39
أمس في 22:04:55
أمس في 17:25:45
أمس في 17:21:57
الجمعة 24 فبراير - 0:11:57
الخميس 23 فبراير - 21:20:10
الإثنين 20 فبراير - 21:22:23
الإثنين 20 فبراير - 20:45:55
الإثنين 20 فبراير - 18:42:27
الإثنين 20 فبراير - 12:33:09
الأحد 19 فبراير - 19:56:03
الأحد 19 فبراير - 19:50:41
الأحد 19 فبراير - 19:36:37
الأحد 19 فبراير - 19:33:40
الأحد 19 فبراير - 16:17:52
إضغط عليشارك اصدقائكاوشارك اصدقائك لمشاركة اصدقائك!



منتديات جواهر ستار التعليمية :: منتدى التعليم المتوسط. :: منتدى السنة الثالثة متوسط

شاطر

الأربعاء 20 فبراير - 23:35:45
المشاركة رقم:
Admin
Admin


إحصائيةالعضو

عدد المساهمات : 15114
تاريخ التسجيل : 16/06/2009
http://www.berberjawahir.com/
مُساهمةموضوع: Proposition de Typologie des Activités de l’Epreuve d’Anglais au B.E.M.


Proposition de Typologie des Activités de l’Epreuve d’Anglais au B.E.M.


Proposition de Typologie des Activités de l’Epreuve d’Anglais au B.E.M.

A. Compréhension ( information transfer ,no production )
 True /false activity with a quote from the text.
 Matching ( questions and answers related to reference and inference)
 Information transfer.
 Listing items.
 Text identification.( type of discourse/ how many paragh/ indirect Qs/ select the suitable title…).
 Identify linking words in a text ( cohesive devices).
 Discrepancies ( similarities & differences).
 Auxiliary questions.
 Identify and match( text with topic sentence, main idea…).
 Match headings with paragraphs.
 Multiple choice questions( 4 items, 1 distractor).
 Match sentences with paragraphs.
 Provide appropriate title.

B. Lexis ( tasks should target lexical items .
 Mcq ( items selected should only deal with vocabulary).
 Cloze passage ( 4 items deleted).
 Word attack ( ability to infer meaning from context, synonyms, antonyms, definitions).
 Read and pick out words related to feelings, honesty, violence, good deeds) recognition.
 Word association technique.
 Gap filling ( select 4 items from 8 provided).

C. Grammar .
 Mcq ( tenses, prepositions…..).
 Word sequencing ( focus on question word order and complex sentences.
 Tense concord.
 Transformation ( rewrite the passage using the 3rd person singular, rewrite the passage using the simple future…..).
 Editing (correct mistakes).
 Sentence completion (creative aspect expansion…).
 Combine sentences using provided connectors.
 Gap filling.
 Supply punctuation and capitalization (contextualized) .
 Affixation.




D. Pronunciation.
 Sound recognition (words that rhyme , identification of vowel sounds, consonants, silent letters)
 Minimal pairs.
 Grammatical endings (‘ed’ past and final ‘s’ pronunciation.

E. Situation of integration.

This phase is devoted to the reinvestment of the resources in terms of the “knows” and the “know how”
The activities suggested in the previous phases should build up towards the final output and help the pupils to produce a piece of writing in accordance with the situation of communication.

1.Writing a paragraph:
a- a report
b- a paragraph of different types (descriptive, narrative, expository etc….)
c. story ending

2. correspondence:
a- a letter to a penfriend / an e.mail ( informal).
b- a letter to the authorities, to the local newspaper .... (formal).
3. a tourist guide to praise one’s area.

4. a listing of do’s and don’ts.
a.giving advice.
b. arguing against /or for something.
c. writing slogans( with or without drawings.)















توقيع : berber





الثلاثاء 2 سبتمبر - 19:58:53
المشاركة رقم:
كبار الشخصيات
كبار الشخصيات


إحصائيةالعضو

عدد المساهمات : 686
تاريخ التسجيل : 20/08/2009
مُساهمةموضوع: رد: Proposition de Typologie des Activités de l’Epreuve d’Anglais au B.E.M.


Proposition de Typologie des Activités de l’Epreuve d’Anglais au B.E.M.


شكرا يبا حبيبي علي الموضوع




توقيع : wassim25





الثلاثاء 2 سبتمبر - 19:59:31
المشاركة رقم:
كبار الشخصيات
كبار الشخصيات


إحصائيةالعضو

عدد المساهمات : 686
تاريخ التسجيل : 20/08/2009
مُساهمةموضوع: رد: Proposition de Typologie des Activités de l’Epreuve d’Anglais au B.E.M.


Proposition de Typologie des Activités de l’Epreuve d’Anglais au B.E.M.


شكرا يبا حبيبي علي الموضوع




توقيع : wassim25








الــرد الســـريـع
..



الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 20 ( الأعضاء 3 والزوار 17)



تعليمات المشاركة
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة


ََ

مواضيع ذات صلة

منتديات جواهر ستار  التعليمية

↑ Grab this Headline Animator

Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! share xml version="1.0" encoding="UTF-8"