منتديات جواهر ستار التعليمية
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم ، في منتديات جواهر ستار التعليميه
المرجو منك أن تقوم بتسجـيل الدخول لتقوم بالمشاركة معنا. إن لم يكن لـديك حساب بعـد ، نتشرف بدعوتك لإنشائه بالتسجيل لديـنا . سنكون سعـداء جدا بانضمامك الي اسرة المنتدى

مع تحيات الإدارة



أهلا وسهلا بك إلى منتديات جواهر ستار التعليمية.
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم، إذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيرجى التكرم بزيارة صفحة التعليمـــات، بالضغط هنا.كما يشرفنا أن تقوم بالتسجيل بالضغط هنا إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى، أما إذا رغبت بقراءة المواضيع والإطلاع فتفضل بزيارة القسم الذي ترغب أدناه.

الرئيسيةستارس .و .جالتسجيلدخول
تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية
تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Digg  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Delicious  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Reddit  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Stumbleupon  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Slashdot  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Furl  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Yahoo  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Google  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Blinklist  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Blogmarks  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Technorati  

قم بحفض و مشاطرة الرابط .•:*¨`*:• منتديات جواهر ستار التعليمية•:*¨`*:•. على موقع حفض الصفحات

قم بحفض و مشاطرة الرابط منتديات جواهر ستار التعليمية على موقع حفض الصفحات
!~ آخـر 10 مواضيع ~!
شارك اصدقائك شارك اصدقائك موضوع + التصحيح النموذجي في التاريخ و الجغرافيا شهادة التعليم المتوسط 2016
شارك اصدقائك شارك اصدقائك sujet 4AM maths 1er trimestre :
شارك اصدقائك شارك اصدقائك موضوع + التصحيح النموذجي في التربية الاسلامية شهادة التعليم المتوسط 2008
شارك اصدقائك شارك اصدقائك تحضير درس الكسب غير المشروع السنة الرابعة متوسط
شارك اصدقائك شارك اصدقائك موضوع + التصحيح النموذجي في علوم الطبيعة و الحياة شهادة التعليم المتوسط 2008
شارك اصدقائك شارك اصدقائك موضوع في علوم الطبيعة و الحياة شهادة التعليم المتوسط 2007
شارك اصدقائك شارك اصدقائك موضوع + التصحيح النموذجي في علوم الطبيعة و الحياة شهادة التعليم المتوسط 2012
شارك اصدقائك شارك اصدقائك وضوع + التصحيح النموذجي في علوم الطبيعة و الحياة شهادة التعليم المتوسط 2016 : الموضوع : sujet1.jpg
شارك اصدقائك شارك اصدقائك تمارين نظرية طاليس والنسب المثلثية للتحضير لـ ش.ت.م لسنة 2008م.
شارك اصدقائك شارك اصدقائك الفرض الاول للفصل الاول فـي اللغة العربية للسنة الرابعة متوسط2016
شارك اصدقائك شارك اصدقائك ملخص قواعد اللغة العربية سنة ثانية متوسط
شارك اصدقائك شارك اصدقائك نموذج لاختبار الثلاثي الأول في العلوم الفيزيائية 2 ر + 2 ت ر
شارك اصدقائك شارك اصدقائك موضوع شهادة التعليم المتوسط في اللغة العربية مع الحل دورة 2014
شارك اصدقائك شارك اصدقائك اقتراح موضوع في مادة الرياضيات لامتحان شهادة التعليم المتوسط
شارك اصدقائك شارك اصدقائك ملخص دروس التاريخ للسنة الرابعة متوسط BEM
أمس في 17:25:15
أمس في 12:02:55
أمس في 12:00:45
أمس في 8:57:00
أمس في 0:12:07
أمس في 0:08:04
السبت 3 ديسمبر - 22:16:39
السبت 3 ديسمبر - 22:00:44
السبت 3 ديسمبر - 21:20:54
السبت 3 ديسمبر - 21:19:27
السبت 3 ديسمبر - 20:48:50
السبت 3 ديسمبر - 20:48:30
السبت 3 ديسمبر - 19:47:01
السبت 3 ديسمبر - 19:04:18
السبت 3 ديسمبر - 19:00:32
إضغط عليشارك اصدقائكاوشارك اصدقائك لمشاركة اصدقائك!



منتديات جواهر ستار التعليمية :: منتدى التعليم المتوسط. :: منتدى السنة الثالثة متوسط

شاطر

الأحد 6 سبتمبر - 23:57:03
المشاركة رقم:
كبار الشخصيات
كبار الشخصيات


إحصائيةالعضو

عدد المساهمات : 550
تاريخ التسجيل : 10/06/2014
مُساهمةموضوع: .Level 3rd yms File 01 lesson: Do the exercises and draw the rules.


.Level 3rd yms File 01 lesson: Do the exercises and draw the rules.


L
Function: Describing people , requesting politely , ...
Notions: Prepositions , adjectives ( descriptions ), link-words ( and – but ), sorry ,...
visual aids: pictures , textbooks, BB
Objective: PP will work out rules through doing a series of exercises related to phonology, grammar,
functional language, listening, speaking, reading and writing strategies. They will think over what they have
already learned and increase their awareness of how language works.




Procedure

Step One Rhythm'N Sound PP formalize the rules that they have probably used
unconsciously in the other sections and rubrics.

 Ask the following QQ with the appropriate intonation. Put the appropriate arrow at the end of each question : ( 1 page 42)
T.gets PP work in pairs using the questions in short dialogues.T. illustrates with an example.
(e.g., Have you go a pencil? Yes? I have) Some PP write the short dialogues on board and indicate intonation with arrows. Once this is done, T. makes them observe the intonation patterns in the questions,how the questions are asked, and how they have responded to them. This will allow them to draw the following rule:
The voice goes up in yes-no questions and goes down in wh-questions.

 Listen to the pronunciation of the highlighted vowel sounds in the song. Then complete the table below with the highlighted sounds you see and hear. ( 2 page 42 )
T. directs PPs' attention to the tables below the nursery rhyme to illustrate the two vowel sounds (short and
long «i»). He reads it aloud to allow them to check their answers and lets them complete the two tables. After
checking the answers , PP complete the rule:

There are two «i» vowel sounds in English. One is short as in «little» and the other is long as in «each».

 Play with words: ( 3 page 42 )
This task should be carried out in such a way as to make PP relax. T. simulates the game with a pupil, then encourages the other PP to find English words containing the short and long «i» vowel sounds.
Samples of the game (dialogue) are written on board in order to be copied down by PP.

Step Two Word Formation
 Match one word from column A with another word from column B to form compound words( p. 43)
T. copies the table on the board and matches a word from column A with another word from column B. Then lets PP do the same with the other remaining words on a rough exercise book..
Colour TV, Central unit, Evening news, Science fiction, computer science, mystery films, pen friend, switch
button, sitcoms (situation comedies).
T. makes them observe the corrected exercise and draw the rules:
I can join two words to form a (new) compound word;
When I pronounce compound words I put the stress on the first part (element) of the compound word.
(The stress is highlighted in red)









Step Three Sentence Structure
 Join these pairs of simple sentences with the right link-words ( and – but ) to form compound sentences. Make any necessary changes : ( page 43 )

T. joins two of the simple sentences and writes the compound sentence on board. PP will join the rest
of the sentences. The keys of the exercise are as follows:
a) I like the pictures in this book, but its story is not interesting (for me). Or
I like the pictures in this book, but I don’t find its story interesting.
b) Harry Potter is a very amusing film, and I like watching it.
c) She likes tennis, but she prefers football.
d) I’m sorry, but I’m busy this evening.

In compound sentences I use and to express the idea of reason as in (b).
In compound sentences, I use but to express contrast between two ideas as in ( c).
I also use but with the word sorry to express polite refusal of invitation or disagreement
with what someone else has said as in (d).






الموضوعالأصلي : .Level 3rd yms File 01 lesson: Do the exercises and draw the rules. // المصدر : منتديات جاهر ستار العليمية //الكاتب: زوليخة


توقيع : زوليخة








الــرد الســـريـع
..



الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 20 ( الأعضاء 3 والزوار 17)



تعليمات المشاركة
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة


ََ

مواضيع ذات صلة

منتديات جواهر ستار  التعليمية

↑ Grab this Headline Animator

Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! share xml version="1.0" encoding="UTF-8"