منتديات جواهر ستار التعليمية
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم ، في منتديات جواهر ستار التعليميه
المرجو منك أن تقوم بتسجـيل الدخول لتقوم بالمشاركة معنا. إن لم يكن لـديك حساب بعـد ، نتشرف بدعوتك لإنشائه بالتسجيل لديـنا . سنكون سعـداء جدا بانضمامك الي اسرة المنتدى

مع تحيات الإدارة



أهلا وسهلا بك إلى منتديات جواهر ستار التعليمية.
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم، إذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيرجى التكرم بزيارة صفحة التعليمـــات، بالضغط هنا.كما يشرفنا أن تقوم بالتسجيل بالضغط هنا إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى، أما إذا رغبت بقراءة المواضيع والإطلاع فتفضل بزيارة القسم الذي ترغب أدناه.

الرئيسيةالرئيسية  ستارستار  س .و .جس .و .ج  التسجيلالتسجيل  دخولدخول  
تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية
تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Digg  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Delicious  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Reddit  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Stumbleupon  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Slashdot  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Furl  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Yahoo  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Google  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Blinklist  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Blogmarks  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Technorati  

قم بحفض و مشاطرة الرابط .•:*¨`*:• منتديات جواهر ستار التعليمية•:*¨`*:•. على موقع حفض الصفحات

قم بحفض و مشاطرة الرابط منتديات جواهر ستار التعليمية على موقع حفض الصفحات
!~ آخـر 10 مواضيع ~!
شارك اصدقائك شارك اصدقائك الاختبار الثالث في الرياضيات شهادة التعليم المتوسط
شارك اصدقائك شارك اصدقائك الامن الكهربائي السنة الرابعة متوسط
شارك اصدقائك شارك اصدقائك اختزال الكسور :سنة رابعة متوسط
شارك اصدقائك شارك اصدقائك بحث أهمية استخدام التكنولوجيا في التعليم
شارك اصدقائك شارك اصدقائك موضوع تعبير عن العمل , موضوع تعبير عن العمل واهميته
شارك اصدقائك شارك اصدقائك موضوع تعبير عن التعاون
شارك اصدقائك شارك اصدقائك كيفية كتابة وضعية إدماجية بالفرنسية
شارك اصدقائك شارك اصدقائك الدكتوراه التخصصية في الإعلام
شارك اصدقائك شارك اصدقائك Les types de graphes
شارك اصدقائك شارك اصدقائك Les chaînes et les cycles
شارك اصدقائك شارك اصدقائك es régions extérieures et intérieures
شارك اصدقائك شارك اصدقائك Statistique : La droite de régression
شارك اصدقائك شارك اصدقائك جميع الدروس مستوي التالثة تانوي تسير واقتصاد
شارك اصدقائك شارك اصدقائك مواضع همزة القطع الأصلية :
شارك اصدقائك شارك اصدقائك الضمائر المتصلة بالاسم والفعل والحرف
اليوم في 18:15:19
اليوم في 18:03:53
اليوم في 17:55:08
اليوم في 17:52:44
اليوم في 16:01:36
اليوم في 16:00:55
اليوم في 15:27:06
اليوم في 15:05:12
اليوم في 15:02:09
اليوم في 15:01:35
اليوم في 15:00:44
اليوم في 15:00:10
اليوم في 14:12:13
اليوم في 13:06:54
اليوم في 13:04:21
إضغط عليشارك اصدقائكاوشارك اصدقائك لمشاركة اصدقائك!



منتديات جواهر ستار التعليمية :: منتدى التعليم المتوسط. :: منتدى السنة الثالثة متوسط

شاطر

الأحد 6 سبتمبر - 23:56:09
المشاركة رقم:
كبار الشخصيات
كبار الشخصيات


إحصائيةالعضو

عدد المساهمات : 550
تاريخ التسجيل : 10/06/2014
مُساهمةموضوع: evel 3rd ymLevel 3rd yms File 01 lesson: Project Round-Up.


evel 3rd ymLevel 3rd yms File 01 lesson: Project Round-Up.


L
visual aids: textbooks, BB
Objective: Bringing PP to round off their projects in class. This section includes a sample of
a project task as well as a checklist of procedures for the finalisation of the project.



Procedure

 This is a sample of project Task 1 in its final phase. Finalise projects ( Task One , Two & Three). Put them on a wall sheet for display . ( page 44 )
In project task two PP are assigned the write an E-mail or an SMS to their favourite TV heroes. This can be done in real. Here are some addresses which can allow them to get into contact with actors and actresses :
a) http://www.linkmag.com/dorm/actors_actressses..html ( for famous actors and actresses.)
b)http://www.eslcafe.com/discussion/wwwboard5/wwwboard.html html ( to discuss movies on a forum.)
c) http:www.fi lm.com/default.htm (for reviews and information on current films.)
d) http://www.elfs.com/moviesEnt.html (exchanging opinions about films with other teenage web users.)
PP will print copies of their E-mails or draw internet screenshots including the messages they have sent to and
received from the actors or actresses. They will stick these messages on printed screenshots on their copybooks.
For those who cannot get access to the internet . T. assigns them an alternative project task such as the writing of a letter of enquiry following the same instructions as in the initial/original task.
Here is a sample letter of enquiry:


In response to their letter of enquiry, the learners can imagine to have received
a thank-you note from their favourite actors. It can be presented as follows:






In project task three, PP are asked to make a survey to choose the top five actors/actresses.
This is a sample of a questionnaire, an interview, a survey form for analysis of results, and a written report.



The questionnaire can be used in two ways. PP can hand it to informants (other learners) to fill in , or used in an interview by the interviewer who will himself/herself consign the information that the informants will give
him/her during the interview.
Sample interview (The interviewer takes note on the questionnaire)
Interviewer: Excuse me/Hello, I’ m doing a survey about TV characters. Can you help me?
Interviewee: Yes, of course.
Interviewer: My first question is : “Do you like watching TV?”.
Interviewee: Yes, I do.
Interviewer: I see. And what do prefer watching, sports programmes , documentaries or films?
Interviewee: I am keen on adventure films. I never miss them.
Interviewer: My last question. Which among these is your favourite TV character? Bayouna, Hafidth
Derradji or Hamid Achouri?
Interviewee: I like Hafidth Derraji, but I prefer Hamid Achouri. He is very funny.
Interviewer: Thank you for answering my questions.
Interviewee: You’re welcome.

Sample report:
Young people like watching TV a lot. So we wanted to know why. Twenty teenagers answered our questions. Their age is between 13 and 15. The boys (10) and girls (10) are middle school students. The results are : Girls and boys like watching TV, but they have different TV
viewing habits. Boys like watching documentaries, but girls prefer watching adventure films. Their favourite TV characters are the same. Their top five TV characters are: Hafidth Derraji, Pierre Richard, Bayouna, Hamid Achouri and Fellag. These results suggest that teenagers are sporty and cheerful.












الموضوعالأصلي : evel 3rd ymLevel 3rd yms File 01 lesson: Project Round-Up. // المصدر : منتديات جاهر ستار العليمية //الكاتب: زوليخة


توقيع : زوليخة





الجمعة 2 أكتوبر - 22:02:45
المشاركة رقم:
كبار الشخصيات
كبار الشخصيات


إحصائيةالعضو

عدد المساهمات : 1137
تاريخ التسجيل : 13/09/2014
مُساهمةموضوع: رد: evel 3rd ymLevel 3rd yms File 01 lesson: Project Round-Up.


evel 3rd ymLevel 3rd yms File 01 lesson: Project Round-Up.


شكرااااااااااااا




الموضوعالأصلي : evel 3rd ymLevel 3rd yms File 01 lesson: Project Round-Up. // المصدر : منتديات جاهر ستار العليمية //الكاتب: souad1968


توقيع : souad1968








الــرد الســـريـع
..



الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 20 ( الأعضاء 3 والزوار 17)



تعليمات المشاركة
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة


ََ

مواضيع ذات صلة

منتديات جواهر ستار  التعليمية

↑ Grab this Headline Animator

Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! share xml version="1.0" encoding="UTF-8"