منتديات جواهر ستار التعليمية
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم ، في منتديات جواهر ستار التعليميه
المرجو منك أن تقوم بتسجـيل الدخول لتقوم بالمشاركة معنا. إن لم يكن لـديك حساب بعـد ، نتشرف بدعوتك لإنشائه بالتسجيل لديـنا . سنكون سعـداء جدا بانضمامك الي اسرة المنتدى

مع تحيات الإدارة



أهلا وسهلا بك إلى منتديات جواهر ستار التعليمية.
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم، إذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيرجى التكرم بزيارة صفحة التعليمـــات، بالضغط هنا.كما يشرفنا أن تقوم بالتسجيل بالضغط هنا إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى، أما إذا رغبت بقراءة المواضيع والإطلاع فتفضل بزيارة القسم الذي ترغب أدناه.

الرئيسيةموقع دراسة الراس .و .جالتسجيل
آخر المواضيع
الموضوع
تاريخ إرسال المشاركة
بواسطة
أوائل الأشياء
أوائل في الإسلام
أوائل في التاريخ
-أوائل في الرياضة
الاختبار الثالث في مادة اللغة العربية للسنة الثالثة متوسط
الاختبار الثالث في اللغة العربية للسنة الثالثة متوسط 3
الاختبارالثالث فـي اللغة العربية للسنة الثالثة متوسط 1
الكلارينيت
تربية تشكيلية الألوان الحارة والباردة السنة الثالثة إبتدائي
اختبار شهر فيفري في مادة اللغة العربية السنة الثالثة ابتدائي
مواضيع 19 أفريل: اللغة الانجليزية + اللغة العربية + التربية المدنية + التربية الإسلامية
الحياء
للاستيقاظ لصلاة الفجر
امتحان شهادة التعليم الأساسي دورة جوان 1996 اختبارفي مادة اللغة العربية
الفرق بين المحصور والمحصور فيه في أسلوب الحصر
اليوم في 12:12:09
اليوم في 12:11:30
اليوم في 12:10:10
اليوم في 12:09:34
اليوم في 11:59:59
اليوم في 11:59:36
اليوم في 11:58:01
اليوم في 9:33:19
اليوم في 9:32:59
اليوم في 9:32:35
أمس في 23:29:34
أمس في 23:21:44
أمس في 23:21:29
أمس في 23:15:42
أمس في 23:03:22
محمد كمال عبد الرؤوف
محمد كمال عبد الرؤوف
محمد كمال عبد الرؤوف
محمد كمال عبد الرؤوف
محمد كمال عبد الرؤوف
محمد كمال عبد الرؤوف
محمد كمال عبد الرؤوف
بسمة طارق2
بسمة طارق2
بسمة طارق2
berber
berber
berber
berber
berber

منتديات جواهر ستار التعليمية :: منتدى التعليم الثانوي :: منتدى السنة الثانية ثانوي 2AS

شاطر

الأربعاء 1 أكتوبر - 0:12:33
المشاركة رقم:
Admin
Admin

avatar

إحصائيةالعضو

عدد المساهمات : 15232
تاريخ التسجيل : 16/06/2009
http://www.berberjawahir.com/
مُساهمةموضوع: exampl of second term english exam Level: 2AS scientific streams


exampl of second term english exam Level: 2AS scientific streams


exampl of second term english exam
Level: 2AS scientific streams

Read the text carefully then do the activities
On April 22, 1990, more than 200 million people from 140 nations joined in celebration of Eath day in one of the largest demonstration in history . The participants spent the day panting trees, protesting industrial pollution. Learning how to recycle waste, and calling out to world leaders to pass new laws to protect the plant's environment.
Many years later, there is unfortunately still much to heal. The list of environment problems plaguing the planet is long and growing. Many, such as global warming and depletion of the ozone layer, were unknown just a decade ago. However, there is reason for optimism. Solutions are being developed and progress is being made.
The progress can be measured in the fight to control air pollution. Industrial plants and motor vehicles pump out several hundred million tons of sulfur dioxide, carbon monoxide and soot into the air every year as waste products. But technological advances that were not around two decades ago have reduced the flow of these contaminants into the atmosphere. Scrubbers and other devices filter the gases emitted by factories trapping much of the waste produced catalytic converters make car engines work more efficiently and reduce the amount of smog- producing compounds released into the air.

Section I: reading comprehension
1- Are there any passive sentences in the text? if so, how many?
2- Are these statements true, false or not mentioned?
a) Very few people demonstrated in the earth day
b) Air pollution causes many illnesses
c) The environmental problems are increasing
3- Answer these questions according to the text
a) Why did people demonstrate on April 22, 1990?
b) What are the enviromental problems mentioned in the text?
c) Is the writer optimistic about the future of Earth? why?
4- What the underlined words refer to in the text
Were (§2) ..., that (§3) ..., these (§3) ...
5- Find in the text word or phrases that are closest in meaning to:
a) to cure = (§2) ............................. b) quantity = .........................
6- Find in the text words or phrases that are opposite to:
a) less # (§1) ................................. b) increase # (§3) ...................

Section II: Languages practice
1) Give the past simple and paste participle of these verbs.
smell - understand - forget
2) Give the nouns and the adjectives of these verbs:
to think - to pollute - to develop
3- Rewrite sentence (B) so that it means the same as sentence (A)
1) a- The police have found the boy. The boy disappeared last week
b- The police have found the boy .............................................
2) a- Polutted water can be treated
b- .........................................................................................
3) a- We don't fight water related disease. People die.
b- If .......................................................................................
4) Mark the stress on the following words:
Responsibility - democracy - technological - philosophy

Section III: written expression
Your town is organizing a clean campaign, taking as a slogan " keep your city tidy". As a citizen, you'll of course take part in this operation. In few words, tell us: what can be done to keep your town beautifull and clean
- what measures must be taken for such a campaign to be succesfull?
The following notes may help you:
- The city beauty is every body's concern
- Planting tress/ flowers/ regular irrigation
- Education children a culture of environment respect
- Participation in clean and reforestation campaigns.




الموضوعالأصلي : exampl of second term english exam Level: 2AS scientific streams // المصدر : منتديات أحلى حكاية //الكاتب: berber


توقيع : berber








الــرد الســـريـع
..



الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 20 ( الأعضاء 3 والزوار 17)



تعليمات المشاركة
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة