منتديات جواهر ستار التعليمية
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم ، في منتديات جواهر ستار التعليميه
المرجو منك أن تقوم بتسجـيل الدخول لتقوم بالمشاركة معنا. إن لم يكن لـديك حساب بعـد ، نتشرف بدعوتك لإنشائه بالتسجيل لديـنا . سنكون سعـداء جدا بانضمامك الي اسرة المنتدى

مع تحيات الإدارة



أهلا وسهلا بك إلى منتديات جواهر ستار التعليمية.
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم، إذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيرجى التكرم بزيارة صفحة التعليمـــات، بالضغط هنا.كما يشرفنا أن تقوم بالتسجيل بالضغط هنا إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى، أما إذا رغبت بقراءة المواضيع والإطلاع فتفضل بزيارة القسم الذي ترغب أدناه.

الرئيسيةالرئيسية  موقع دراسة الراموقع دراسة الرا  س .و .جس .و .ج  التسجيلالتسجيل  دخول  



منتديات جواهر ستار التعليمية :: منتدى التعليم الثانوي :: منتدى السنة الثانية ثانوي 2AS

شاطر

الأربعاء 1 أكتوبر - 0:10:08
المشاركة رقم:
Admin
Admin

avatar

إحصائيةالعضو

عدد المساهمات : 15421
تاريخ التسجيل : 16/06/2009
http://www.berberjawahir.com/
مُساهمةموضوع: الاختبار الثاني في مادة الانجليزية ، المستوى : 2 آف


الاختبار الثاني في مادة الانجليزية ، المستوى : 2 آف


الاختبار الثاني في مادة الانجليزية ، المستوى : 2 آف
PART ONE: READING (15pts)
A/ Comprehension (07pts) Read the text carefully then do the activities.
Most human beings seem to be quite unaware that the small blue planet on which we live is very fragile . Despite warnings , we continue to inflict irreversible damage on it .
The atmosphere , our water resources , the soil , even our food , is all contaminated largely as a result of our own actions. We create deserts and create floods by destroying our forests . Our homes and workplaces are polluted by tobacco we smoke , by harmful particles from the materials we use and the emanation toxic gases. We can no longer afford to ignore the warnings we are given by our scientists . If we don’t want to condemn our children to a life of peril , it is time for us to reflect upon the consequences of our daily actions .
Once , the atmosphere was pure . Now the quantity of polluting gases emitted into the atmosphere exceeds nature’s capacity to absorb them . The equilibrium is broken and we are threatened by and ever lengthening list of perils : the green house effect , the gap in the ozone layer , climatic change , a rise in the sea level .
By France Bequette .
The UNESCO Courrier , March 1989 .
SECTION ONE : Reading & interpreting (15 pts )
1- Chose the best title for the text : a – Our red planet b – Our blue planet c – Our white planet .
2- The text is an extract from : a – a magazine b – a novel a – a book .
3- Say whether these statements are true or false .
a - People are interested in protecting the environment ………………..
b - The atmosphere is no more clean . ………………..
c - Climatic changes are caused by water pollution . ………………..
d – The destruction of the environment is due to man’s carelessness . ………………..
4- Answer the following questions according the text.
a- Are most human beings aware that earth is very fragile ?
………………………………………………………………………………………………….
b- According to the author , what should we do to protect our planet ?
……………………………………………………………………………………………………………
c- Find in the text sentences or expressions that show that pollution is caused by man .
……………………………………………………………………………………………………………..
5 - What do these words refer to in the text? (1pt)
a- it.... (§ 1) ……………………
b- ... them.(§ 3) …………………….
6 - Find in the text words that are opposite in meaning to the following.
Conscious (§1) - cleaned (§2) - reject (§3)
7 - Give the correct form of the verbs in brackets.
Carbon dioxide ( absorb/………………… ) by trees . Oxygen then ( release/………………. ) into the air and ( breath/……………………. ) by all human beings .
8 - Rewrite sentence ‘B’ so that it means the same as ‘A’ :
1. A : We create deserts and floods .
B : Deserts and floods ……………………………………………..………………..….
2. A : Water mustn’t be wasted .
B : We …………………………………………………………………….……………
3. A : Nuclear weapons have been used twice by the U.S.A .
B : The U.S.A …………………………………….…………………………………….
11 - Mark the intonation on the words in bold with appropriate arrows ( or )
Water is essential to people in many ways . We need water for cooking , bathing , transportation and recreation .
12 - Fill in the gaps using the words provided : environment - together - science - living
Ecology is the …………………….. of how ……………..….. creatures and plants exist …………….. and depend of each other and on a local ……………. .
SECTION TWO : Written expres​sion( 05 pts ) Choose ONE of the following topics .
Either topic one : “ Water is life “ ,write a paragraph in which you suggest some measures to conserve this resource . The following notes will help you :
- Building dams . - water purification . - Dig wells . - Organizing campaigns .
Or topic Two : The Amazon rainforest is considered as the lung of the Earth .
- Imagine that you are a journalist . Write an article in which you address a message to people about how to conserve this resource . Use the passive with modals .





توقيع : berber








الــرد الســـريـع
..

خدمآت آلموضوع
 KonuEtiketleri گلمآت دليليه
الاختبار الثاني في مادة الانجليزية ، المستوى : 2 آف , الاختبار الثاني في مادة الانجليزية ، المستوى : 2 آف , الاختبار الثاني في مادة الانجليزية ، المستوى : 2 آف ,الاختبار الثاني في مادة الانجليزية ، المستوى : 2 آف ,الاختبار الثاني في مادة الانجليزية ، المستوى : 2 آف , الاختبار الثاني في مادة الانجليزية ، المستوى : 2 آف
 KonuLinki رآپط آلموضوع
 Konu BBCode BBCode
 KonuHTML Kodu HTMLcode
إذآ وچدت وصلآت لآتعملفي آلموضوع آو أن آلموضوع [ الاختبار الثاني في مادة الانجليزية ، المستوى : 2 آف ] مخآلف ,, من فضلگ رآسل آلإدآرة من هنآ


الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 20 ( الأعضاء 3 والزوار 17)



تعليمات المشاركة
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة


ََ

مواضيع ذات صلة