منتديات جواهر ستار التعليمية
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم ، في منتديات جواهر ستار التعليميه
المرجو منك أن تقوم بتسجـيل الدخول لتقوم بالمشاركة معنا. إن لم يكن لـديك حساب بعـد ، نتشرف بدعوتك لإنشائه بالتسجيل لديـنا . سنكون سعـداء جدا بانضمامك الي اسرة المنتدى

مع تحيات الإدارة

نسيت كلمة السر !!

نموذج إعلان

pic

نموذج إعلان

pic

نموذج إعلان

pic


آخر المواضيع
الموضوع
تاريخ إرسال المشاركة
بواسطة
telle
آخر عُضو مُسجل هو issam فمرحباً به.
التربية الموسيقية رابعة متوسط
1ère année secondaire Document d’accompagnement du programme
I.1.3. L’évaluation certificative :
المحور : النقل والمواصلات الوحدة الثالثة : في انتظار الحافلة
التمارين المقترحة في الرياضيات قسم الثانية ابتدائي
اختبار في مادة اللغة العربية للسنة التالثة ابتدائي جيل التاني
وهل تبرير اللاشعور يمثل نظرية علمية قائمة بذاتها ، أم يظل مجرد افتراض فلسفي ؟
من الليبيدو إلى الغريزة العدوانية :
- فكرة اللاشعور عند فرويد ( وظهور التحليل النفسي )
مراحل تكون الفراشة
اليوم في 17:24:55
اليوم في 17:21:45
اليوم في 14:19:41
أمس في 21:45:10
أمس في 21:44:49
أمس في 21:43:23
أمس في 21:43:00
أمس في 21:42:40
أمس في 21:40:51
أمس في 21:40:29
أمس في 21:40:08
أمس في 21:36:43
telle
berber
berber
fati angel
fati angel
fati angel
fati angel
fati angel
berber
berber
berber
محمد12
الاعضاء فقط من يستطيع النسخ بعد مشركات
0

منتديات جواهر ستار التعليمية :: منتدى التعليم الثانوي :: منتدى السنة الأولى ثانوي 1AS

شاطر

السبت 20 سبتمبر - 22:20:57
المشاركة رقم:
كبار الشخصيات
كبار الشخصيات


إحصائيةالعضو

عدد المساهمات : 57
تاريخ التسجيل : 09/11/2009
مُساهمةموضوع: Level : 1st year Literary and scientific streams Second Term Exam


Level : 1st year Literary and scientific streams Second Term Exam


Level : 1st year Literary and scientific streams
Second Term Exam

Part one: Reading And Interpreting: (15pts )
Read the text carefully then do the activities:

Carol Kendall, from the Daily News, has written this report after having questioned 100 teenagers about their leisure activities to know what young people in Britain do in their leisure time.
In Britain , young people have a lot of hobbies they practise in their free time. These activities are sporting and non-sporting activities.
Among the non-sporting activities, all adolescents said that they loved watching T.V. When I asked them which programmes they preferred best, most of them replied they enjoyed listening to music.
When asked if they used the internet, many of them answered that they spent a lot of time chatting with friends, playing video games and watching videos. Some of them said they liked going to concert or the theatre, and others told me they enjoyed eating in a fast-food restaurant. I, then ,wanted to know if they liked reading and only a few of them replied they did.
As to the sporting activities, boys are more sporty than girls. O f course, football is the most popular sport among boys. Both boys and girls said they did a lot of cycling. Forty two boys and thirty six girls said they liked going to the swimming pool. When I asked them what other sports they practised, they replied tennis and basket-ball. Only 6o/o of the boys added that they practised boxing. None of the girls is interested in that sport which they find too violent.
Collection Al Mossahil
A-COMPREHENSION: ( 7pts )
1-Choose the correct answer: (1pt )
Caroll Kendall is a :
a-reporter.
b-sports commentator.
c-specialist in youth’s problems.
2- Read the text and say whether the following sentences are true or false: ( 2pts )
a- The young people’s favourite programme on T.V is music.
b- Most of them liked reading in their free time.
c- Cycling is the most common activity.
d- Boxing is one of the girls’ favourite sport.
3-Answer the following questions according to the passage: ( 3pts )
a- Why did the reporter conduct the survey?
b- Do teenagers use the internet? What for?
c- What non-sporting activities do teenagers practise?
4- Give a title to the passage. (1pt )
B- Text Exploration : (8pts )
1- Match words with their definitions: ( 2pts )

Word Definition
hobby Involving physical force
Survey Generally informal talk
Violent General view of study of something
Chat Activity you do for pleasure in your free time

2- Divide the following words into roots and suffixes:( 1pt )

Word Root Suffix
1-tasteful
2-grammarian
3-firmly
4-hopeless
3- Report what the speakers say: (2pts)
a-“Why do you want to buy this book now , Milly ?", asked Joan.
-Joan asked Milly……………………………………………………
b- “Don’t take this car”, ordered Ned.
-Ned ordered…………………………………………………………
c- “ I spend much of my leisure time surfing on the net”, said Nicholas.
-Nicholas said…………………………………………………………….
d- “Do you read daily newspapers?”, asked the journalist.
-The journalist asked……………………………………………………..
4-Supply questions to the following answers: (2pts)
1- I like listening to pop music.
2- I spend most of my leisure time reading.
5-Classify the following words according to the pronunciation of their final “s”: (1pt)
- beaches -tops -adolescents -balls.
/ s / / z / / Iz /



Part two: Written Expression: ( 5pts )
Use the following questionnaire results to write a report about young people reading habits :

Reading habits-Questionnaire results


Number of informants: 68
Sex : Boys: 34 Girls: 34
Age: 15 -20
Favourite reading :
Boys: adventure stories ( 23 )-detective stories (9 )-newspapers( 30 )-novels (0 )
Girls: romances (33 )-fairy tales (6 )-novels (12)-magazines (34 )-newspapers(29).
Kind of rubrics(newspapers / magazines ):
Boys : sports events (34 )-politics and world news (21 )
Girls : horoscope (33)-opinion page (30 )-poetry(16 )-home events (10 )-sports events ( 10 )
Boys and girls have the same reading habits: Yes No
×













توقيع : touta.sm





الأحد 27 ديسمبر - 19:10:03
المشاركة رقم:
كبار الشخصيات
كبار الشخصيات

avatar

إحصائيةالعضو

عدد المساهمات : 953
تاريخ التسجيل : 11/03/2015
مُساهمةموضوع: رد: Level : 1st year Literary and scientific streams Second Term Exam


Level : 1st year Literary and scientific streams Second Term Exam


حمل كتب ( تاريخ الأدب العربي )
الجمل نوعان خبرية وانشائية
شرح التصريف
الكلام على القلم العربي
ضحِكْنا على الماضي البعيدِ، وفي غدٍ
ليتَ لي أن أعيشَ هذهِ الدنيّا
موضوع شهادة CFM
منهج المورفولوجيا ومنهج النظم:
من رسالة للصابي
من كتاب الصاحبي




الموضوعالأصلي : Level : 1st year Literary and scientific streams Second Term Exam // المصدر : ممنتديات جواهر ستار التعليمية //الكاتب: السلطان 12


توقيع : السلطان 12








الــرد الســـريـع
..



الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 20 ( الأعضاء 3 والزوار 17)



تعليمات المشاركة
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة


مواضيع ذات صلة

منتدى تحضير بكالوريا 2017 قسم السنة الرابعة متوسط شهادة المتوسط BEM 2017منتديات جواهر ستار التعليمية