منتديات جواهر ستار التعليمية
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم ، في منتديات جواهر ستار التعليميه
المرجو منك أن تقوم بتسجـيل الدخول لتقوم بالمشاركة معنا. إن لم يكن لـديك حساب بعـد ، نتشرف بدعوتك لإنشائه بالتسجيل لديـنا . سنكون سعـداء جدا بانضمامك الي اسرة المنتدى

مع تحيات الإدارة

نسيت كلمة السر !!

نموذج إعلان

pic

نموذج إعلان

pic

نموذج إعلان

pic


آخر المواضيع
الموضوع
تاريخ إرسال المشاركة
بواسطة
من الوزارة بوكليت اسباني للثالث الثانوي 2017.
من الوزارة بوكليت الماني للثالث الثانوي 2017.
مراجعة جبر وحساب مثلثات للاول الثانوي 2018
وفي ظلام الليل...!
بالأسماء لا بالأرقام
صرة الفقراء شعر : مظفر النواب
عباس : أحمد مطر
ركن الشاي والقهوة.. خيال وروعة
موضوع في انجلزية و تصحيح شهادة التعليم المتوسط2009
مواضيع و حلول شهادة التعليم المتوسط 2009
Séquence1 : Rapporter un fait, un événement
Classe : 3AM Devoir surveillé n°2 de français.
اليوم في 18:16
اليوم في 18:16
اليوم في 17:04
اليوم في 13:03
اليوم في 13:01
اليوم في 12:59
اليوم في 12:57
اليوم في 12:50
اليوم في 12:33
اليوم في 12:32
أمس في 20:37
أمس في 19:40
berber
berber
berber
farida
farida
farida
farida
هنا جلال
farida
farida
farida
farida
الاعضاء فقط من يستطيع النسخ بعد مشركات
0

منتديات جواهر ستار التعليمية :: منتدى التعليم المتوسط. :: منتدى السنة الثالثة متوسط

شاطر

الجمعة 5 سبتمبر 2014 - 18:28
المشاركة رقم:
Admin
Admin

avatar

إحصائيةالعضو

عدد المساهمات : 17807
تاريخ التسجيل : 16/06/2009
http://www.berberjawahir.com/
متصل
مُساهمةموضوع: Level: 3 A.M. Sequence: 01 Lesson: 03


Level: 3 A.M. Sequence: 01 Lesson: 03


Level: 3 A.M.
Sequence: 01 Lesson: 03
Function: Describing physical appearance. Leg. Form: To be, to have in the present simple.
N. Lexis: and, but, because, etc… V. Aids: Pictures, C.B and gestures.
Objective: Describing physical appearance.

Procedure Pupils’ task

Stage one: Warm-up

T. asks the pps different questions :
• What’s your name ? How old are you ?
• Have you got a new friend ? What’s he / she like ?

Stage two: Listen & Speak

Step 1 : T. writes a dialogue on C.B .
Lydia : Hello, Susan. You look happy today. What’s up ?
Susan : I have a new teacher of English.
Lydia : What’s his name ?
Susan : Mr Green.
Lydia : Is he severe ?
Susan : No, he isn’t . He is easy going and very helpful.
Lydia : Do you have class, now ?
Susan: No. Because our teacher of Maths is absent today.
Lydia : You’re lucky. Goodbye Susan.

Step 2 : T. asks the pps to read the dialogue in pairs.

Stage Three: Practise

Step 1 : T. gives different cues then asks the pps to act the dialogue.
The cues :
• Mrs White / polite / cheerful.
• Mr Brown / strict / serious.

Stage four: Produce

Step 1 : T. writes a dialogue and asks the pps to complete it.
A : Hello.
B : Hi, __________________. How are you ?
A : _____________________. I’ve got a headache.
B : Sure. You look __________________________ .
A : Are you going to see the doctor ?
B : _______________________________________ .
Step 2 : Correction then reading aloud.




Pps answer the questions.





Pps follow and listen.










Pps do several times.



Pps practise in pairs.






Pps try and do.






Pps do.







الموضوعالأصلي : Level: 3 A.M. Sequence: 01 Lesson: 03 // المصدر : منتديات بربار التعليمية //الكاتب: berber


توقيع : berber








الــرد الســـريـع
..



الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 20 ( الأعضاء 3 والزوار 17)



تعليمات المشاركة
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة


منتدى تحضير بكالوريا 2017 قسم السنة الرابعة متوسط شهادة المتوسط BEM 2017منتديات جواهر ستار التعليمية