منتديات جواهر ستار التعليمية
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم ، في منتديات جواهر ستار التعليميه
المرجو منك أن تقوم بتسجـيل الدخول لتقوم بالمشاركة معنا. إن لم يكن لـديك حساب بعـد ، نتشرف بدعوتك لإنشائه بالتسجيل لديـنا . سنكون سعـداء جدا بانضمامك الي اسرة المنتدى

مع تحيات الإدارة



أهلا وسهلا بك إلى منتديات جواهر ستار التعليمية.
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم، إذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيرجى التكرم بزيارة صفحة التعليمـــات، بالضغط هنا.كما يشرفنا أن تقوم بالتسجيل بالضغط هنا إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى، أما إذا رغبت بقراءة المواضيع والإطلاع فتفضل بزيارة القسم الذي ترغب أدناه.

الرئيسيةموقع دراسة الراالمنشوراتس .و .جالتسجيلدخول
إحصائيات المنتدى
أفضل الاعضاء هذا الشهر
أخر المشاركات


منتديات جواهر ستار التعليمية :: منتدى التعليم المتوسط. :: منتدى السنة الثالثة متوسط

شاطر

الجمعة 5 سبتمبر - 18:25:23
المشاركة رقم:
Admin
Admin

avatar

إحصائيةالعضو

عدد المساهمات : 15829
تاريخ التسجيل : 16/06/2009
http://www.berberjawahir.com/
متصل
مُساهمةموضوع: Level: 3 A.M. Sequence: 01 Lesson: 01


Level: 3 A.M. Sequence: 01 Lesson: 01


Level: 3 A.M. Sequence: 01 Lesson: 01
Function: Greetings & Introducing people Leg. Form: Present Simple (to be)
N. Lexis: How do you do?, Great to see you V. Aids: Pictures, C.B and gestures.
Objective: Greeting and introducing people.

Procedure Pupils’ task

Stage one: Warm-up

T. greets the pps ( Good morning, afternoon, hello, how are you, etc … )

Stage two: Listen & Speak

Step 1 : T. asks the pupils to greet themselves.
Step 2 : T. shows a picture ( handshake ) and asks :
What are they doing ?
Step 3 : T. acts the role play.
John : Hello, How are you Jack ?
Jack : Fine, thanks. And you ?
John : Very well. Thank you. Jack ! This is Peter. Our new friend.
Jack : Nice to meet you, Peter.
Peter : Glad to meet you, Jack.

Stage Three: Practise

Step 1 : T. gives other expressions and asks the pps to use them correctly:
• O.K – Great – Bad – Not great.
• Can I introduce…?/ I’d like to introduce…,May I introduce…?
• Great to see you / Nice to see you.
• How do you do ? / Pleased to meet you.
Step 2 : T. guides and controls.

Stage four: Produce

Step 1 : T. writes a dialogue and asks the pps to complete it.
A : Good morning B . How ___________________________ ?
B : Very _________________ . And you ?
A : _______________________________________________
B : I’d like to ___________ our new friend C .
A : Nice _______________ you, C .
C : ___________________ you, B .
Step 2 : Correction then reading aloud.







Pps answer



Pps do and repeat
Pps try and guess


Pps listen and repeat








Pps practise in pairs several times.







Pps try to do the activity.





Pps read.





الموضوعالأصلي : Level: 3 A.M. Sequence: 01 Lesson: 01 // المصدر : ممنتديات جواهر ستار التعليمية //الكاتب: berber


توقيع : berber








الــرد الســـريـع
..



الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 20 ( الأعضاء 3 والزوار 17)



تعليمات المشاركة
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة


مواضيع ذات صلة

© phpBB | منتدى مجاني | منتدى مجاني للدعم و المساعدة | إتصل بنا | التبليغ عن محتوى مخالف | الحصول على مدونة مجانية
الموقع الأول للدراسة في الجزائر موقع تعليمي هدفه مساعدة تلاميذ و طلاب الجزائر على عبور الأطوار التعليمية على النجاح و تحسين نتائجهم و تطوير مستواهم و مستوى التعليم في الجزائر بصفة عامة٠د