منتديات جواهر ستار التعليمية
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم ، في منتديات جواهر ستار التعليميه
المرجو منك أن تقوم بتسجـيل الدخول لتقوم بالمشاركة معنا. إن لم يكن لـديك حساب بعـد ، نتشرف بدعوتك لإنشائه بالتسجيل لديـنا . سنكون سعـداء جدا بانضمامك الي اسرة المنتدى

مع تحيات الإدارة

نسيت كلمة السر !!

نموذج إعلان

pic

نموذج إعلان

pic

نموذج إعلان

pic

منتديات جواهر ستار التعليمية :: منتدى التعليم المتوسط. :: منتدى السنة الثالثة متوسط

شاطر

الإثنين 14 أبريل - 8:36:17
المشاركة رقم:
Admin
Admin

avatar

إحصائيةالعضو

عدد المساهمات : 17244
تاريخ التسجيل : 16/06/2009
http://www.berberjawahir.com/
مُساهمةموضوع: درس في انجلزية تانية متوسط


درس في انجلزية تانية متوسط


&  Working with words. [size=32]  [/size]  [size=32] [/size](page:65)
t    The task: Look up the words entries in a dictionary: Conserve, sewage, deplete. Then recapitulate the various steps you have gone through to find meanings of the words.
-         Later Read the dictionary entries on page 65 and put the keys in the right boxes
L   Note: The use of An English-English dictionary is very necessary and strongly recommended in this rubric.
v                            Aims of the whole task.
1) To make students aware of the fact that dictionaries should be used only when necessary.
2)  To make students learn how to look up a word in a dictionary.
3) To learn how to use an English-English dictionary, or a dictionary with English entries.
4)  To enable students obtain a sufficient knowledge of an English-dictionary abbreviations.
þ   Answers to the task:
I)                 Part one: Finding the words' meaning.
·                   Conserve – a verb means        
·                   Deplete – a verb that means  
·                   Sewage -    
II)             Part two:
The strategies for checking difficult vocabulary are as follows:
       First, learners sort to a dictionary only once they can’t guess the meaning of the difficult words from context. For this, they need to identify the category of the words, see whether there are any synonyms, antonyms, or paraphrases of these difficult words.
    Secondly, they are sure that they can't do otherwise than checking a dictionary for understanding the meaning of the difficult words that they have singed out from the text; they will open the dictionary at the page where the word is listed. In doing so, they will pay attention to the alphabetical order.
 
III)         Part three:
  Most English-English dictionaries like Oxford learners' dictionaries use slots of abbreviations directly after the words' transcription. Each abbreviation has a specific meaning to help the user distinguish the part of speech and correct use of the looked up. Here is a list of the keys for some of these abbreviations:
 
Entries
Abbreviations
Illustration
A
/weIst/pronunciation
B
~ landcompound/complex word
C
(fig) life,figurative language
D
(eg)example
E
vttransitive verb
F
(sth)something
G
(sb)somebody
H
(prov)proverb
I
[U]uncountable noun
J
go/run to ~colloquial English
K
[US], ~American English
L
(colloq)colloquial English
M
~- ful-adjadjective
N
~ - fully/advadverb
 
 
 
 
 





الموضوعالأصلي : درس في انجلزية تانية متوسط // المصدر : ممنتديات جواهر ستار التعليمية //الكاتب: berber


توقيع : berber








الــرد الســـريـع
..



الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 20 ( الأعضاء 3 والزوار 17)



تعليمات المشاركة
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة


مواضيع ذات صلة

منتدى تحضير بكالوريا 2017 قسم السنة الرابعة متوسط شهادة المتوسط BEM 2017منتديات جواهر ستار التعليمية