منتديات جواهر ستار التعليمية
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم ، في منتديات جواهر ستار التعليميه
المرجو منك أن تقوم بتسجـيل الدخول لتقوم بالمشاركة معنا. إن لم يكن لـديك حساب بعـد ، نتشرف بدعوتك لإنشائه بالتسجيل لديـنا . سنكون سعـداء جدا بانضمامك الي اسرة المنتدى

مع تحيات الإدارة



أهلا وسهلا بك إلى منتديات جواهر ستار التعليمية.
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم، إذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيرجى التكرم بزيارة صفحة التعليمـــات، بالضغط هنا.كما يشرفنا أن تقوم بالتسجيل بالضغط هنا إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى، أما إذا رغبت بقراءة المواضيع والإطلاع فتفضل بزيارة القسم الذي ترغب أدناه.

الرئيسيةموقع دراسة الراس .و .جالتسجيلدخول
!~ آخـر 10 مواضيع ~!
شارك اصدقائك شارك اصدقائك مواضيع مقترحة للبكالوريا في العلوم الفيزيائية شعبة العلوم التجريبية
شارك اصدقائك شارك اصدقائك اختبـــار الثلاثي الثاني في اللّغــة العربيّة وآدابــها الشّعبة: س3 آ ف ـ س3 ل أ.
شارك اصدقائك شارك اصدقائك التزعة الاصلاحية في الشعر الجزائري
شارك اصدقائك شارك اصدقائك تعبير كتابي: وصف شيء
شارك اصدقائك شارك اصدقائك نموذج لاختبار الثلاثي الثاني في اللغة العربية 3 متوسط
شارك اصدقائك شارك اصدقائك المستوى : السنة التحضيرية النشــــاط : تربية مدنية الموضـــوع: التعــــاون
شارك اصدقائك شارك اصدقائك جميع دروس جاهزة في الاعلالم الالي اولي متوسط
شارك اصدقائك شارك اصدقائك المستوى : الثانية متوسط الإختبار الثاني في مادة الرياضيات
شارك اصدقائك شارك اصدقائك اختبارات دراسة النص للسنة الرابعة ابتدائي
شارك اصدقائك شارك اصدقائك نموذج لاختبار الثلاثي الثاني في اللغة العربية 3 متوسط
شارك اصدقائك شارك اصدقائك شرح ابن عقيل على ألفية ابن مالك
شارك اصدقائك شارك اصدقائك المستوى : السنة الخامسة ابتدائي اختبار الثلاثي الثاني في مادة التاريخ
شارك اصدقائك شارك اصدقائك شرح علم الكون الفيزيائي
شارك اصدقائك شارك اصدقائك النصوص الخاصة بحصة فهم المنطوق للاولى ابتدائي
شارك اصدقائك شارك اصدقائك لتسهيل سير حصص اللغة العربية:منهجية تسيير حصص اللغة العربية للسنة الأولى 2016-2017 word
الثلاثاء 21 مارس - 21:05:49
الثلاثاء 21 مارس - 20:37:36
الثلاثاء 21 مارس - 20:31:12
الإثنين 20 مارس - 15:20:31
السبت 18 مارس - 16:01:48
الأحد 5 مارس - 12:32:59
الأحد 5 مارس - 9:00:15
الأحد 5 مارس - 8:58:13
الأربعاء 1 مارس - 19:56:48
الأحد 26 فبراير - 22:04:55
الأحد 26 فبراير - 17:25:45
الأحد 26 فبراير - 17:21:57
الجمعة 24 فبراير - 0:11:57
الخميس 23 فبراير - 21:20:10
الإثنين 20 فبراير - 21:22:23
إضغط عليشارك اصدقائكاوشارك اصدقائك لمشاركة اصدقائك!



منتديات جواهر ستار التعليمية :: منتدى التعليم المتوسط. :: منتدى السنة الثالثة متوسط

شاطر

الإثنين 14 أبريل - 8:25:31
المشاركة رقم:
Admin
Admin

avatar

إحصائيةالعضو

عدد المساهمات : 15124
تاريخ التسجيل : 16/06/2009
http://www.berberjawahir.com/
مُساهمةموضوع: Say it loud and clear. (Page:64)


Say it loud and clear. (Page:64)


&  Say it loud and clear.  (Page:64).
Œ   Activity One: Read the text silently as you listen to your teacher and continue marking the intonation on the words on bold type with the appropriate arrow (      up or     down   )
v Aims of activity one:
1)  To make students aware of the musicality of spoken English.
2) To practise the rise and fall of intonation while speaking or reading.
þ   Answers to activity four.
There are five types of alternative energies (down): solar (up), wind (up), biomass (up), and hydroelectric (down)All of them can be produced in our country because we have the following natural resources (down): the wind (up), the sun (up), the mountains (up)
However, solar energy is by far the most viable (down). It is cheaper (up), safer (up) and less polluting (down).SONELGAZ has already built power plants in Biskra (up), Djelfa (up), Hassi Rmel (up) and other localities in the South of Algeria (down).
  Activity Two:  Consider the consonants and vowel sounds in the boxes and answer the following questions.   (Class work)
L   Note:
This activity could be confusing to many students due to the ‘very’ possible diversity of students’ linguistic backgrounds (different varieties and locally spoken dialects of a language). The Arabic language is, therefore, the language in question.
v Aims of activity two:
   1) To compare English sounds to Arabic ones.
   2)  To recognize “problem sounds" and find remedies for them.
þ   Answers to acclivity two.
 Students’ responses to these questions may vary, depending on each student‘s sociolinguistic backgrounds.
L   Example: Some students often have problems articulating the sounds;   / t/, /  /, /d /, /  / and /   /.As they are in Arabic {ت,ث,د,ذ و ج }.
 Generally, the sounds that could be difficult in common and which need remedial practice are:
          - Consonants such as; {/t ,  d,   , /}.
          - Vowels such as; {/   ,   /}.
 
 
Ž   Activity Three:   The underlined letters in the words below are mispronounced. Correct the mistakes in the transcription.
v Aims of activity three:
1)  To make students pronounce the highlighted words correctly.
2) To enable students transcribe words properly depending on a correct reading of English words.
þ   Answers to acclivity two.
a.    He put the letter /let  / in the mailbox.
b.    Thousands of beautiful /bju:tIfl/ trees were burned /b  :nd/ down.
c.     They were /we  / saved /seIvd/.
d.    The rivers have been polluted /p  lu:tId/.
e.     Many bird /b :d/ species are in danger of extinction.
The car has been washed /w  




الموضوعالأصلي : Say it loud and clear. (Page:64) // المصدر : منتديات جاهر ستار العليمية //الكاتب: berber


توقيع : berber








الــرد الســـريـع
..



الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 20 ( الأعضاء 3 والزوار 17)



تعليمات المشاركة
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة


ََ

مواضيع ذات صلة

منتديات جواهر ستار  التعليمية

↑ Grab this Headline Animator

Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! share xml version="1.0" encoding="UTF-8"