منتديات جواهر ستار التعليمية
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم ، في منتديات جواهر ستار التعليميه
المرجو منك أن تقوم بتسجـيل الدخول لتقوم بالمشاركة معنا. إن لم يكن لـديك حساب بعـد ، نتشرف بدعوتك لإنشائه بالتسجيل لديـنا . سنكون سعـداء جدا بانضمامك الي اسرة المنتدى

مع تحيات الإدارة



أهلا وسهلا بك إلى منتديات جواهر ستار التعليمية.
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم، إذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيرجى التكرم بزيارة صفحة التعليمـــات، بالضغط هنا.كما يشرفنا أن تقوم بالتسجيل بالضغط هنا إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى، أما إذا رغبت بقراءة المواضيع والإطلاع فتفضل بزيارة القسم الذي ترغب أدناه.

الرئيسيةموقع دراسة الراس .و .جالتسجيلدخول
!~ آخـر 10 مواضيع ~!
شارك اصدقائك شارك اصدقائك شرح علم الكون الفيزيائي
شارك اصدقائك شارك اصدقائك النصوص الخاصة بحصة فهم المنطوق للاولى ابتدائي
شارك اصدقائك شارك اصدقائك نموذج لاختبار الثلاثي الثاني في اللغة العربية 3 متوسط
شارك اصدقائك شارك اصدقائك لتسهيل سير حصص اللغة العربية:منهجية تسيير حصص اللغة العربية للسنة الأولى 2016-2017 word
شارك اصدقائك شارك اصدقائك تعبير كتابي: تسجيل حدث تاريخي.
شارك اصدقائك شارك اصدقائك فروض و اختبارات و تمارين كلها مرفقة بالحلول سنة 3 ثانوي محاسبة نظام جديد 2013
شارك اصدقائك شارك اصدقائك مــذكرات تخـــرج مـــــاستر 2 للسنة الجامعية 2015/2014
شارك اصدقائك شارك اصدقائك تحضير نص : حزن أب
شارك اصدقائك شارك اصدقائك تحضير نص :النزعة العقلية في الشعر
شارك اصدقائك شارك اصدقائك تحضير نص : التقليد و التجديد في النتاج الشعري
شارك اصدقائك شارك اصدقائك تحضير نص : شعر الزهد
شارك اصدقائك شارك اصدقائك C2 : Le verbe : reconnaître le verbe dans une phrase
شارك اصدقائك شارك اصدقائك Complète avec : maintenant, plus tard, autrefois, demain, hier
شارك اصدقائك شارك اصدقائك FRANCAIS C1 : passé / présent / futur
شارك اصدقائك شارك اصدقائك البعد العرفاني عند العلامة عفيف الدين التلمساني في يوم دراسي بوهران:
الجمعة 24 فبراير - 0:11:57
الخميس 23 فبراير - 21:20:10
الخميس 23 فبراير - 21:19:21
الإثنين 20 فبراير - 21:22:23
الإثنين 20 فبراير - 20:45:55
الإثنين 20 فبراير - 18:42:27
الإثنين 20 فبراير - 12:33:09
الأحد 19 فبراير - 19:56:03
الأحد 19 فبراير - 19:50:41
الأحد 19 فبراير - 19:36:37
الأحد 19 فبراير - 19:33:40
الأحد 19 فبراير - 16:17:52
الأحد 19 فبراير - 16:09:45
الأحد 19 فبراير - 16:07:14
الأحد 19 فبراير - 9:40:08
إضغط عليشارك اصدقائكاوشارك اصدقائك لمشاركة اصدقائك!



منتديات جواهر ستار التعليمية :: منتدى التعليم المتوسط. :: منتدى السنة الثالثة متوسط

شاطر

الإثنين 14 أبريل - 8:22:38
المشاركة رقم:
Admin
Admin


إحصائيةالعضو

عدد المساهمات : 15111
تاريخ التسجيل : 16/06/2009
http://www.berberjawahir.com/
مُساهمةموضوع: Discovering language


Discovering language


4        Discovering language.       (Page: 61).
ª             Pre-reading.
   - Look at the map page 60 and answer the questions.
          Pupils answer each question depending on their geographical culture and their imagination.
þ    Answers to pre-reading task :
      a) The map represents South America (also called Latin America).
      b) The area in green stands for “the Amazon Forest”.
      c) The Amazon is located between Brazil, Ecuador, Peru and Bolivia.
      d) The climate around the imaginary line, drawn by pupils, has the characteristics of the equator; rainy, often hot and humid.
v Aims:
   1) Motivating the oral and free expression of pupils in a precise context.
   2) Acquiring new thoughts as a result of the teacher feedback.
ª             As you read.
Œ   Activity One: Read the text and check your answers to the previous questions.
v Aim:
1)   Confirming pupils’ answers to the questions.
   Activity two: Read the text page 60 again and answer the following questions.
v Aims:
    1)  Looking for specific and accurate details in the text.
   2)  Providing pupils with the correct strategy to answer (yes/no and WH) questions.
      Pupils may give various answers depending on their understanding of the text. Pupils’ answers may also include some errors.
þ   Suggested answers to activity one :
     a) There is more than a decade (10 years) of global fossil fuel emissions of carbon dioxide stored in the trees of the Amazon Forest.
     b) The Amazon basin ecosystem has been protected from threats because of its isolation (being very far).
     c) The preservation of the Amazon Forest is one of the world’s greatest conservation challenges because it is not isolated at present; we can get there easily and quickly as new roads leading to it are built.
 
 
 
ª             Post reading.
   Look at the computer screen-shaped grammar desk activity page 61.
Œ   Activity One: Read sentences (a, b, c and d) and answer the questions below.
v Aims:
   1) To identify the passive sentence and the passive form.
  2) To know how and for which purpose the passive sentence is formed and used.
 3) To recognize the linguistic and syntaxes’ difference between the passive and the active sentences.
 4) To learn that the form could be applied to diverse forms and tenses.
þ   Answers to activity one.
01)   Answering the questions:
a)    Timber companies fell the trees in sentence (a).
b)   The Brazilian government built new road in sentence (b).
           i) These sentences are in the passive.
          ii) Because the form of the sentence, object +verb (to be/ pp) +agent.
02)   The transformation:
a)    Timber companies fell 18000 Km2 of forest trees.
b)   The Brazilian government built new roads during 1960s and 1970s.
03)   The original sentences (in the book) focus on the action itself whereas the new (written) sentences focus on the doer of the action.
 Object + verb [(to be) +pp] + agent                   Subject + verb + object.
04)   The writer gives importance to the action more than the subject; this is different from the newly written sentences which focus on the subject not the action.
05)   Matching the sentences with their corresponding tenses:
    Sentence (1)                                 c) the present simple passive.
    Sentence (2)                                 d) the past simple passive.
    Sentence (3)                                 a) the future simple passive.
    Sentence (4)                                 b) the present perfect passive.
06)   No, it is not always necessary to use ‘by’ in the passive sentences. Because we are supposed to be more interested in the object, not the subject.
     Note for students:
       For further information about today’s lesson, see pages 199-200 in the quick grammar clinic.





الموضوعالأصلي : Discovering language // المصدر : منتديات جاهر ستار العليمية //الكاتب: berber


توقيع : berber





الثلاثاء 2 سبتمبر - 19:44:00
المشاركة رقم:
كبار الشخصيات
كبار الشخصيات


إحصائيةالعضو

عدد المساهمات : 686
تاريخ التسجيل : 20/08/2009
مُساهمةموضوع: رد: Discovering language


Discovering language


شكرا يبا حبيبي علي الموضوع




الموضوعالأصلي : Discovering language // المصدر : منتديات جاهر ستار العليمية //الكاتب: wassim25


توقيع : wassim25








الــرد الســـريـع
..



الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 20 ( الأعضاء 3 والزوار 17)



تعليمات المشاركة
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة


ََ

مواضيع ذات صلة

منتديات جواهر ستار  التعليمية

↑ Grab this Headline Animator

Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! share xml version="1.0" encoding="UTF-8"