منتديات جواهر ستار التعليمية
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم ، في منتديات جواهر ستار التعليميه
المرجو منك أن تقوم بتسجـيل الدخول لتقوم بالمشاركة معنا. إن لم يكن لـديك حساب بعـد ، نتشرف بدعوتك لإنشائه بالتسجيل لديـنا . سنكون سعـداء جدا بانضمامك الي اسرة المنتدى

مع تحيات الإدارة



أهلا وسهلا بك إلى منتديات جواهر ستار التعليمية.
أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم، إذا كانت هذه زيارتك الأولى للمنتدى، فيرجى التكرم بزيارة صفحة التعليمـــات، بالضغط هنا.كما يشرفنا أن تقوم بالتسجيل بالضغط هنا إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى، أما إذا رغبت بقراءة المواضيع والإطلاع فتفضل بزيارة القسم الذي ترغب أدناه.

الرئيسيةستارس .و .جالتسجيلدخول
تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية
تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Digg  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Delicious  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Reddit  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Stumbleupon  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Slashdot  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Furl  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Yahoo  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Google  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Blinklist  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Blogmarks  تسجيل صفحاتك المفضلة في مواقع خارجية Technorati  

قم بحفض و مشاطرة الرابط .•:*¨`*:• منتديات جواهر ستار التعليمية•:*¨`*:•. على موقع حفض الصفحات

قم بحفض و مشاطرة الرابط منتديات جواهر ستار التعليمية على موقع حفض الصفحات
!~ آخـر 10 مواضيع ~!
شارك اصدقائك شارك اصدقائك شرح قصيدة لوحة الزمن
شارك اصدقائك شارك اصدقائك بحث كامل حول المحل التجاري في القانون الجزائري
شارك اصدقائك شارك اصدقائك الرقابة القضائية علي ممارسة السلطة التأديبية
شارك اصدقائك شارك اصدقائك إجراءات نزع الملكية للمنفعة العمومية
شارك اصدقائك شارك اصدقائك التعليق على نص المادة 60 من القانون المدني الجزائري
شارك اصدقائك شارك اصدقائك شرح مبسط عن طريقة استخدام المبرمجة sofi sp8 B
شارك اصدقائك شارك اصدقائك نبذة عن مكتبة الاسكندرية
شارك اصدقائك شارك اصدقائك أهم معابر الحضارة الإسلامية إلى أوروبا:
شارك اصدقائك شارك اصدقائك ][منتديات جواهر ستار][
شارك اصدقائك شارك اصدقائك :هل الإدراك يخضع لعوامل ذاتية أم موضوعية ؟
شارك اصدقائك شارك اصدقائك تحضير نص هل تغني الانترنيت عن المكتبة للسنة الثالثة 3 متوسط
شارك اصدقائك شارك اصدقائك تطور فنون النثر فى العصر الحديث:
شارك اصدقائك شارك اصدقائك حضيرات جميع دروس اللغة العربية للسنة الرابعة متوسط - المحور : دور الإعلام في المجتمع
شارك اصدقائك شارك اصدقائك تحضير نص الشعب الصيني للسنة الرابعة متوسط
شارك اصدقائك شارك اصدقائك موضوع العلوم الفيزيائية شهادة التعليم المتوسط 2015
اليوم في 8:45:54
أمس في 22:28:49
أمس في 22:28:15
أمس في 22:27:38
أمس في 22:27:09
أمس في 22:23:26
أمس في 22:18:01
أمس في 22:17:37
أمس في 22:17:12
أمس في 22:11:50
أمس في 22:11:23
أمس في 22:10:23
أمس في 22:03:31
أمس في 22:02:32
أمس في 22:01:54
إضغط عليشارك اصدقائكاوشارك اصدقائك لمشاركة اصدقائك!



منتديات جواهر ستار التعليمية :: منتدى التعليم المتوسط. :: منتدى السنة الثالثة متوسط

شاطر

الإثنين 14 أبريل - 8:22:38
المشاركة رقم:
Admin
Admin


إحصائيةالعضو

عدد المساهمات : 14913
تاريخ التسجيل : 16/06/2009
http://www.berberjawahir.com/
مُساهمةموضوع: Discovering language


Discovering language


4        Discovering language.       (Page: 61).
ª             Pre-reading.
   - Look at the map page 60 and answer the questions.
          Pupils answer each question depending on their geographical culture and their imagination.
þ    Answers to pre-reading task :
      a) The map represents South America (also called Latin America).
      b) The area in green stands for “the Amazon Forest”.
      c) The Amazon is located between Brazil, Ecuador, Peru and Bolivia.
      d) The climate around the imaginary line, drawn by pupils, has the characteristics of the equator; rainy, often hot and humid.
v Aims:
   1) Motivating the oral and free expression of pupils in a precise context.
   2) Acquiring new thoughts as a result of the teacher feedback.
ª             As you read.
Œ   Activity One: Read the text and check your answers to the previous questions.
v Aim:
1)   Confirming pupils’ answers to the questions.
   Activity two: Read the text page 60 again and answer the following questions.
v Aims:
    1)  Looking for specific and accurate details in the text.
   2)  Providing pupils with the correct strategy to answer (yes/no and WH) questions.
      Pupils may give various answers depending on their understanding of the text. Pupils’ answers may also include some errors.
þ   Suggested answers to activity one :
     a) There is more than a decade (10 years) of global fossil fuel emissions of carbon dioxide stored in the trees of the Amazon Forest.
     b) The Amazon basin ecosystem has been protected from threats because of its isolation (being very far).
     c) The preservation of the Amazon Forest is one of the world’s greatest conservation challenges because it is not isolated at present; we can get there easily and quickly as new roads leading to it are built.
 
 
 
ª             Post reading.
   Look at the computer screen-shaped grammar desk activity page 61.
Œ   Activity One: Read sentences (a, b, c and d) and answer the questions below.
v Aims:
   1) To identify the passive sentence and the passive form.
  2) To know how and for which purpose the passive sentence is formed and used.
 3) To recognize the linguistic and syntaxes’ difference between the passive and the active sentences.
 4) To learn that the form could be applied to diverse forms and tenses.
þ   Answers to activity one.
01)   Answering the questions:
a)    Timber companies fell the trees in sentence (a).
b)   The Brazilian government built new road in sentence (b).
           i) These sentences are in the passive.
          ii) Because the form of the sentence, object +verb (to be/ pp) +agent.
02)   The transformation:
a)    Timber companies fell 18000 Km2 of forest trees.
b)   The Brazilian government built new roads during 1960s and 1970s.
03)   The original sentences (in the book) focus on the action itself whereas the new (written) sentences focus on the doer of the action.
 Object + verb [(to be) +pp] + agent                   Subject + verb + object.
04)   The writer gives importance to the action more than the subject; this is different from the newly written sentences which focus on the subject not the action.
05)   Matching the sentences with their corresponding tenses:
    Sentence (1)                                 c) the present simple passive.
    Sentence (2)                                 d) the past simple passive.
    Sentence (3)                                 a) the future simple passive.
    Sentence (4)                                 b) the present perfect passive.
06)   No, it is not always necessary to use ‘by’ in the passive sentences. Because we are supposed to be more interested in the object, not the subject.
     Note for students:
       For further information about today’s lesson, see pages 199-200 in the quick grammar clinic.





الموضوعالأصلي : Discovering language // المصدر : منتديات جاهر ستار العليمية //الكاتب: berber


توقيع : berber





الثلاثاء 2 سبتمبر - 19:44:00
المشاركة رقم:
كبار الشخصيات
كبار الشخصيات


إحصائيةالعضو

عدد المساهمات : 675
تاريخ التسجيل : 20/08/2009
مُساهمةموضوع: رد: Discovering language


Discovering language


شكرا يبا حبيبي علي الموضوع




الموضوعالأصلي : Discovering language // المصدر : منتديات جاهر ستار العليمية //الكاتب: wassim25


توقيع : wassim25








الــرد الســـريـع
..



الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 20 ( الأعضاء 3 والزوار 17)



تعليمات المشاركة
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة


ََ

مواضيع ذات صلة

منتديات جواهر ستار  التعليمية

↑ Grab this Headline Animator

Submit Your Site To The Web's Top 50 Search Engines for Free! share xml version="1.0" encoding="UTF-8"